Wiele spółek publicznych wciąż jeszcze nie zdaje sobie sprawy ze znaczenia relacji inwestorskich. Często brak im konsekwentnie prowadzonej polityki informacyjnej, która uwzględniałaby specyficzną grupę docelową – piszą na łamach portalu Cosiestalo.pl Sebastian Rudnicki i Sławomir Jakszuk.
Autorzy podkreślają rolę nowych technologii w przekazywaniu informacji umożliwiających wycenę spółki. Niestety wiele spółek ma ich zdaniem problem ze zróżnicowaniem i selekcją informacji zamieszczanych np. na ich stronach internetowych, co świadczy o braku spójnej strategii relacji inwestorskich.
Rudnicki i Jakszuk sugerują, że poprawę tej sytuacji może przynieść upowszechnienie zmian, jakie wprowadziła nowelizacja przepisów kodeksu spółek handlowych z 3 sierpnia 2009 roku. Stworzyła ona bowiem możliwości do korzystania z nowości technicznych oraz osobistego zaangażowania akcjonariuszy (np. głosowanie drogą elektroniczną podczas walnego zgromadzenia) . (iw)


