.

 

Vestiaire Collective usuwa oferty z odzieżą fast fashion

dodano: 
23.11.2022
komentarzy: 
0

Vestiaire Collective, platforma do sprzedaży rzeczy z drugiej ręki marek luksusowych oraz premium, zabroni umieszczania ogłoszeń z markami fast fashion – podaje businessoffashion.com.

Jak czytamy, około 5 proc. ofert umieszczonych na stronie zostało usuniętych z tego powodu. Źródło zauważa, że w ciągu roku na platformie pojawiały się ogłoszenia z ubraniami z marek takich jak Asos, Boohoo czy Pretty Little Thing, które zniknęły w połowie listopada 2022 roku.

Prezes i współzałożycielka Vestiaire, Fanny Moizant, powiedziała, że „firma chciała zmniejszyć ilość odpadów w szafach ludzi, a te pochodzącego z marek fast fashion nie mają żadnej wartości, czego konsekwencją jest bardzo mała wartość odsprzedaży” – czytamy.

Źródło zauważa, że koncentracja na cenniejszych przedmiotach oznacza wyższą prowizję od sprzedaży, natomiast Moizant powiedziała, że „usuwanie ofert z odzieżą fast fashion nie ma nic wspólnego z dążeniem do rentowności”. Dodała, że decyzja oparta jest na wartościach firmy. Vestiaire, którego inwestorami jest francuski konglomerat dóbr luksusowych Kering, starał się pozycjonować swoją działalność jako „antidotum na najgorsze nawyki zakupowe konsumentów” – podaje źródło.

Jak czytamy dalej, firma chce położyć również nacisk na rozmowy z europejskimi organami regulacyjnymi, aby zajęły zdecydowane stanowisko w walce z górami odpadów odzieżowych generowanymi co roku przez branżę modową. (bs)

Źródło:

businessoffashion.com, Sarah Kent, Vestiaire Collective Bans Fast Fashion, 22.11.2022
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin