Warto walczyć o reputację

dodano: 
25.04.2008
komentarzy: 
0

Manager Magazine opublikował CSR – Good Company Ranking 2008 – listę firm najbardziej odpowiedzialnych społecznie.

Jarosław Horodecki, publicysta magazynu, pisze, że w tym roku przeprowadzono ankietę składającą się z 60 pytań zamkniętych, na które mieli odpowiedzieć specjaliści zajmujący się CSR-em w poszczególnych firmach. Ankiety weryfikowała firma doradcza PricewaterhouseCoopers.

Na pierwszym miejscu uplasowała się firma Danone, która miała najlepsze wyniki w kategorii: relacje z klientami. Na drugim ABB, a zaraz po nim BP. Miejsce czwarte zajęła Kompania Piwowarska, a piąte - Tesco.

Horodecki stwierdza:„mimo, że o społecznej odpowiedzialności firm słychać coraz częściej, zwykle chodzi o bardzo powierzchowne potraktowanie tematu. Zazwyczaj bowiem reprezentanci przedsiębiorstw, mówiąc o CSR, mają na myśli przede wszystkim działalność charytatywną”.

O zwycięzcy rankingu, firmie Danone, pisze Krzysztof Garski. Stwierdza on, że konsekwencja firmy w działaniach CSR-owych „procentuje lepszą opinią o przedsiębiorstwie na rynku pracy”. Przywołuje także dobre praktyki firmy w tego typu działaniach, takie jak program „Trust by Danone”.

Bolesław Rok z FOB-u w komentarzu do rankingu dodaje również, że CSR w Polsce nadal jest w początkowej fazie rozwoju i jest ciągle jak „egzotyczne zwierzę”. Nie wszystkie korporacje dostrzegają, że ten element systemu zarządzania pozwala lepiej dotrzeć do przyszłych klientów i interesariuszy. Podkreśla jednak, że społeczna odpowiedzialność biznesu powoli, ale systematycznie, zwiększa swoje znaczenie w strukturze zarządzania”. (mk)

Źródło:

Manager Magazin, Ranking CSR bardziej dojrzały, Jarosław Horodecki, Bo warto walczyć o reputację, Krzysztof Garski, Tylko kwadrans, Bolesław Rok, 01.05.2008
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin