poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWartość marki Polski

Wartość marki Polski

Jak pisze Głos Wielkopolski „ekspert w budowaniu wizerunku krajów, Simon Anholt, obliczył, że marka Polski warta jest…43 miliardy dolarów. Dla porównania, wyobrażenie Stanów Zjednoczonych wycenił na 18 bilionów USD”. Winę za tak skromne oszacowanie marki Polski zdaniem Anholta ponoszą w dużej mierze nasi politycy, którzy „nie potrafią być strażnikami własnego kraju”.
Na marketingową wartość Polski wciąż jeszcze mają wpływ dawne uprzedzenia i stereotypy. Z badań prowadzonych kilka lat temu w Wielkiej Brytanii na zlecenie Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych, wynika, że Polska dość często kojarzona jest z historyczną przeszłością, walką o wolność i martyrologią. Autor artykułu Sławomir Kmiecik uważa, że zmianę takiego wizerunku Polski mogą przynieść działania, prowadzone już od jakiegoś czasu przez Wally’ego Olinsa, specjalistę od tworzenia marek i kreowania wizerunków państw. Kierowany przez niego zespół, zaproszony do Polski przez Krajową Izbę Gospodarczą i Instytut Marki Polskiej, po roku pracy uznał, że nasz kraj cechują liczne sprzeczności. Zdaniem specjalistów „(…) w ciągu minionych 15 lat Polska radykalnie się zmieniła, ale jej wizerunkowi nie udało się nadążyć za rzeczywistością”. Olins twierdzi, że w momencie, w którym Polska przestanie roztrząsać przeszłość, uda się jej wyzwolić od niekorzystnych stereotypów, krążących obecnie na jej temat w Europie. (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj