Agencja On Board opublikowała raport – „Jak zdobyć abonenta”. Wynika z niego, że dla klientów ważniejsza jest wiarygodność operatora sieci telefonii komórkowej niż oferowane przez niego nowinki technologiczne. Aż 60% ankietowanych twierdzi, że gdy cena jest taka sama, bierze pod uwagę uczciwość operatora.
Raport On Board PR „Jak zdobyć abonenta” wskazuje też na czynniki, które mogą skłonić klientów do zmiany operatora telefonicznego. Poza atrakcyjnością konkurencyjnych ofert, dla 42,6% Polaków wśród najważniejszych impulsów do zerwania umowy z firmą telekomunikacyjną i zawarcia jej z innym dostawcą jest nieetyczne postępowanie firmy.
Drugą z najważniejszych przyczyn zmiany operatora mogą być informacje o jego niepewnej przyszłości. Badanie wykazało również, że dla 64% Polaków opinie dziennikarzy o firmach telefonicznych są ważne lub bardzo ważne.
Raport opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS w marcu 2006 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. Cały raport już wkrótce na PRoto.


