Wewnątrz czy na zewnątrz?

dodano: 
06.11.2007
komentarzy: 
1

W Gazecie Bankowej ukazał się artykuł Tomasza Borowskiego o PR w instytucjach finansowych zatytułowany „Wewnątrz czy na zewnątrz?”. Autor tekstu zastanawia się nad potrzebą posiadania przez banki osobnego działu PR oraz nad ich relacjami z agencjami zewnętrznymi.

Po przeprowadzaniu rozmów ze specjalistami zajmującymi się PR-em w największych bankach w Polsce, autor dochodzi do wniosku, że za ich komunikację z otoczeniem najczęściej odpowiedzialne są zewnętrzne agencje PR-owskie. Większość instytucji finansowych posiada własne organy zajmujące się promocją, prowadzeniem biura prasowego i utrzymywaniem kontaktów z mediami, jednak realizacją dużych i ważnych projektów zajmują się zazwyczaj zewnętrzni specjaliści.

Część banków posiada osobne procedury i regulacje dotyczące zakresu, formy przekazywanych informacji i kontaktów z mediami, dlatego w codziennej pracy jest to zadanie wewnętrznych departamentów odpowiedzialnych za public relations. Agencje PR odpowiadają najczęściej za dystrybucję materiałów prasowych, monitoring mediów, aktualizację danych, przygotowanie materiałów na konferencje i briefingi. Dzięki współpracy wewnętrznych działów i zewnętrznych agencji możliwa jest – zdaniem autora - sprawna komunikacja podmiotu z otoczeniem.

W podsumowaniu autor stwierdza, że: „rola PR w banku może być mniejsza lub większa, jednak każda instytucja musi się uciec czasem do pomocy z zewnątrz”. (mk)

Źródło:

Gazeta Bankowa, Wewnątrz czy na zewnątrz?, Tomasz Borkowski, 05.11.07
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
06.11.2007
20:05:40
MDM
(06.11.2007 20:05:40)
Brawo! Jakie zaskakujące wnioski! Pogratulować autorowi wnikliwości!
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin