Wewnętrzne wyzwanie firm

dodano: 
12.08.2013
komentarzy: 
0

Kryzys to taki moment, kiedy można pracownikom obniżyć pensje i jeszcze będą z tego zadowoleni, bo nie stracili pracy. Na takie korzyści mogą liczyć tylko te firmy, które wcześniej potrafiły wyjaśnić pracownikom sens takiej zmiany i przekonać, że obecne wyrzeczenia zaowocują w przyszłości.

Tymczasem w Polsce większość zarządów firm nie buduje swojej wiarygodności w oczach pracowników. Pokazują to wyniki ponad 70 audytów komunikacyjnych, przeprowadzonych w naszym kraju przez GFMP Management Consultants. Komunikacja wewnętrzna nie działa dobrze, bo pracownicy otrzymują od swoich zwierzchników za mało informacji albo dostają informacje nieistotne dla ich pracy. Poszczególne działy są słabo ze sobą zintegrowane, co powoduje tzw. silosowość i przyczynia się do wzajemnego braku zaufania. Ponad połowa pracowników w Polsce twierdzi, że nie ma możliwości przekazywania własnych opinii, pomysłów i uwag dotyczących funkcjonowania firmy. Ci, którzy mają takie poczucie, nie zawsze są jednak przekonani, że ich głos jest uwzględniany. W większości firm bierność jest bezpieczniejsza niż wychylanie się.

Nikt w Polsce nie obliczył, ile w takich warunkach marnuje się zdrowia i pieniędzy. Jedno jest pewne, zła komunikacja wewnętrzna nie służy ani firmie ani jej pracownikom. Instytut Gallupa w tegorocznej metaanalizie badań prowadzonych w 34 krajach na grupie około 1,4 mln pracowników potwierdził, że zaangażowanie pracowników w warunkach kryzysu nadal przekłada się na wyniki firm. Porównując firmy o najgorszym zaangażowaniu z tymi o najlepszym, badacze Gallupa stwierdzili, że w najlepszych firmach o 37 proc. spada nieobecność w pracy, z 65 do 25 proc. obniża się fluktuacja kadr, o połowę spada liczba wypadków w pracy, znacząco rosną jakość pracy, produktywność i zyskowność. Wiadomo o tym nie od dziś, a jednak nadal w mniejszości firm potrafią zrobić z komunikacji wewnętrznej użytek.

Jak skutecznie komunikować się z pracownikami, zarówno na co dzień jak i w sytuacjach trudnych dla firmy? Między innymi o tym opowiem w trakcie szkolenia „Skuteczna komunikacja wewnętrzna”, już 14 sierpnia!

Zapisz się już teraz! DZIŚ OSTATNI DZIEŃ ZAPISÓW!

Zapraszam,
Andrzej Godewski

Andrzej Godewski jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin