Meta zaktualizowała poradnik, który zawiera wskazówki dotyczące reklam w Reels. Firma podzieliła się radami, w jaki sposób najlepiej wykorzystać ten format, aby przyciągnąć uwagę jak największej liczby odbiorców.
Jak przekazuje Meta, ponad 60 proc. czasu spędzanego na Facebooku i Instagramie stanowi wideo, z czego ponad połowa czasu na Instagramie przypada na rolki. Jeśli forma ta zostanie wykorzystana w odpowiedni sposób, może pomóc nie tylko w budowaniu więzi z odbiorcami, lecz także w prowokowaniu do działania.
Według zaleceń firmy, aby osiągać najlepsze wyniki, należy tworzyć Reels zgodnie z zasadami. Treści te powinny mieć format 9:16 – użytkownicy mogą przyciąć wideo w Menedżerze reklam lub dostosować je do odpowiednich proporcji za pomocą funkcji Advantage+. Istotne jest też audio – z danych Mety wynika, że ponad 75 proc. odtworzeń rolek na Instagramie odbywa się z włączonym dźwiękiem. Firma podpowiada, że muzyka, lektor lub efekty dźwiękowe są kluczowymi elementami zwiększającymi zaangażowanie. Kolejnym ważnym elementem Reels jest warstwa tekstowa, która powinna zostać umieszczone w „bezpiecznej strefie”, czyli miejscu, które nie jest zasłaniane przez interfejs formatu. Meta radzi, aby unikać umieszczania tekstu czy logotypów w dolnej części wideo.
Firma podaje, że na zaangażowanie wpływ ma zawarty w materiałach sposób komunikacji, nazywany przez Metę językiem Reels. Powinien on być rozrywkowy, przystępny i bliski odbiorcom. Efektywność zwiększa też dodawanie do rolek elementów kreatywnych oraz przynajmniej jednego dodatku specjalnego, do którego zaliczają się m.in. obecność człowieka, tekst, lo-fi content czy „hook”.
Według Mety skuteczne rolki są:
- zabawne: pobudzają emocje przez muzykę, efekty i opowieści
- bliskie odbiorcy: opowiadają znajome historie i pokazują ludzi, z którymi odbiorcy się utożsamiają
- proste w odbiorze: szybkie, zwięzłe, czytelne – szanują czas odbiorców
Jak podpowiada firma, warto zawierać współprace z twórcami, którzy „są siłą napędową rolek”. W odkrywaniu i weryfikacji influencerów pomóc może narzędzie Creator Marketplace na Instagramie, które – według Mety – usprawni cały proces nawiązywania współpracy.
Pełną wersję poradnika można znaleźć na stronie. (ao)
Źródło: facebook.com/business


