Under Armour, producent obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych, wystartował z kampanią skierowaną do europejskiego świata piłki nożnej. Inicjatywa promowana hasłem „Be the problem”, czyli „Bądź problemem”, ma wzywać nową generację sportowców do działania.
Marka zmienia znaczenie słowa „problem” – kiedyś podcinało skrzydła i odbierało wiarę, teraz staje się cechą, która daje przewagę na boisku. Under Armour chce, aby wyraz ten symbolizował sposób, w jaki współcześni sportowcy myślą, trenują, rywalizują i dominują w swojej dyscyplinie.
Do kampanii zaangażowano światowej klasy piłkarzy związanych z marką, takich jak m.in. Antonio Rüdiger (Real Madryt), Ferran Torres (FC Barcelona), Achraf Hakimi (Paris Saint-Germain), Ibrahima Konaté (Liverpool FC) czy Pedro Porro (Tottenham Hotspur FC). W działaniach wziął udział także nowy globalny ambasador Under Armour – Mikel Arteta, trener Arsenal FC.
W ramach inicjatywy powstał specjalny spot, który łączy prowokacyjne akcje piłkarzy Under Armour na boisku z surrealistycznymi obrazami ukazującymi ich wewnętrzny świat. W wideo występuje także hipnotyzujący głos Tricky’ego, byłego członka zespołu Massive Attack, który zachęca odbiorców do refleksji.
Źródło: player.vimeo.com/hannahbowler
Jak przekazują twórcy akcji: „W dzisiejszym przeanalizowanym do granic możliwości futbolu nie wystarczy już czekać na swoją szansę. Najlepsi gracze tworzą problemy dla rywali na całym boisku. Be The Problem”.
Kampania wystartowała 15 sierpnia 2025 roku w Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii.
Thedrum.com podaje, że oprócz spotu akcja obejmuje także działania OOH oraz promocję w mediach społecznościowych i przestrzeniach reklamowych wokół najważniejszych meczów Premier League, Ligue 1 i La Liga.
Realizacją inicjatywy zajęła się agencja Uncommon Creative Studio. Za zakup i planowanie mediów odpowiada agencja MG OMD. Kampania ma potrwać do września 2025 roku – dowiadujemy się. (ao)
Źródło: about.underarmour.com, Under Armour launches ‘Be The Problem’ football campaign, 15.08.2025/ thedrumc.om, Gritty Under Armour ad urges athletes to ‘be the problem’, Hannah Bowler, 22.08.2025/ Zdjęcie główne: player.vimeo.com/hannahbowler


