TVN Warner Bros. Discovery promuje możliwości TVN XR Studio, przekonując do innowacyjnego podejścia do realizacji produkcji filmowej i reklamowej. W sierpniu 2025 roku wystartowała kampania, której celem jest zaprezentowanie twórcom, producentom i marketerom konkretnych korzyści wynikających z pracy w środowisku XR, czyli tzw. rozszerzonej rzeczywistości. Na potrzeby komunikacji inicjatywy powstało siedem fabularnych scen pokazowych, które zrealizowano we współpracy z uznanymi twórcami branży, oraz dynamiczny showreel. Materiały te mają w efektowny sposób prezentować szerokie zastosowania technologii XR – od kina historycznego, przez reklamy, po science fiction.
TVN XR Studio to wielofunkcyjna przestrzeń nowej generacji do wirtualnej produkcji filmów, programów telewizyjnych i reklam, należąca do TVN Warner Bros. Discovery. Umożliwia ona tworzenie niezwykle realistycznych i elastycznych scenografii bez konieczności fizycznego przemieszczania ekip i budowania dekoracji.
Wśród głównych zalet pracy w XR znajdują się m.in. oszczędność czasu i optymalizacja budżetu, pełna kontrola nad warunkami pogodowymi czy możliwość realizacji scen w trudno dostępnych lub odległych lokalizacjach. Kampania, która została zrealizowana z wykorzystaniem technik w TVN XR Studio, ma pokazać, że nowoczesna i innowacyjna technologia XR nie jest dłużej zarezerwowana tylko dla wielkich hollywoodzkich produkcji. Odpowiednie przygotowanie preprodukcji i elastyczność studia sprawiają, że wirtualne środowiska są już dostępne także dla produkcji lokalnych, reklam i różnorodnych treści digitalowych.
„Technologia XR otwiera przed branżą audiowizualną zupełnie nowe horyzonty. Daje twórcom pełną kontrolę nad każdym aspektem realizacji – od pogody i pory dnia po możliwość realizacji w lokalizacjach, które wcześniej były poza zasięgiem twórców ze względów budżetowych lub logistycznych. Szeroko otwieramy drzwi do naszego studia, a startująca kampania pokazuje, że dziś ograniczeniem nie jest już miejsce, czas ani warunki – a jedynie wyobraźnia” – wyjaśnia Jarosław Potasz, Group Vice President Studios and Productions, TVN Warner Bros. Discovery.




Do promocji akcji mają posłużyć specjalnie przygotowanie filmy, które pokazują szerokie spektrum możliwości technologii XR – od naturalistycznych ujęć plenerowych, po zaawansowane symulacje światów przyszłości – a także dynamiczny showreel. Każda z siedmiu zróżnicowanych scen demonstracyjnych prezentuje konkretne wyzwanie produkcyjne i sposób na jego rozwiązanie przy wykorzystaniu wirtualnej produkcji.
Źródło: youtube.com/TVN_XR_Studio
Kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych i promowana za pomocą krótkich filmów, które łączą efekt finalny z ujęciami „behind the scenes” oraz komentarzami ekspertów. W odstępach tygodniowych będą pojawiały się nowe materiały, dzięki którym odbiorcy będą mogli lepiej zrozumieć, na czym polega technologia XR i jakie możliwości daje twórcom. Promocji TVN XR Studio będą towarzyszyć działania PR, w tym obecność studia na wydarzeniach branżowych. (ao)


