piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościYouTube usprawnia moderowanie komentarzy i oznaczanie współprac sponsorskich

YouTube usprawnia moderowanie komentarzy i oznaczanie współprac sponsorskich


YouTube dodał kolejne rozwiązania dla twórców, które mają ułatwić im korzystanie z platformy i poprawić ich ogólne wrażenia. Serwis udostępnił nowe opcje moderowania komentarzy oraz ułatwienia w oznaczaniu współprac. Wprowadził również funkcję o nazwie Effects Maker, która ma pozwolić na tworzenie własnych efektów do Shorts.

Ulepszona moderacja komentarzy

Do tej pory twórcy mogli zaznaczać tylko ograniczoną liczbę komentarzy, aby wykonać na nich określone działania. YouTube dodał możliwość wybrania wszystkich komentarzy jednocześnie i podjęcia takich kroków jak usunięcie czy zgłoszenie. Serwis rozpoczął już stopniowe udostępnianie opcji wszystkim twórcom.

W kontekście moderowania platforma wprowadziła też funkcję umożliwiającą ograniczenie komentarzy wyłącznie do subskrybentów oraz ustawienie, jak długo użytkownik musi obserwować profil, zanim będzie mógł komentować materiały. Subskrybenci często czują się bowiem częścią społeczności twórcy, co sprawia, że ich reakcje są zazwyczaj pozytywne. Jak podaje YouTube, nowe ustawienie moderacji ma zapewnić twórcom większą kontrolę nad tym, kto może komentować ich filmy i jak będzie wyglądała odpowiedź widzów.

Źródło: youtube.com/creatorinsider

Na ten moment możliwość regulowania tego, którzy obserwatory mogą komentować, jest dostępna wyłącznie na poziomie pojedynczych filmów. Zespół pracuje jednak nad wprowadzeniem kolejnych opcji ustawień.

Jak informuje serwis, aby edytować opcję „Kto może komentować” dla wielu filmów naraz, należy przejść do zakładki „Treści”, zaznaczyć jeden lub więcej filmów, kliknąć „Edytuj”, a następnie „Komentarze”. Na koniec wybrać pole „Kto może komentować” i ustawić swoje preferencje. Aby zatwierdzić, wystarczy kliknąć „Zaktualizuj filmy”.

Łatwiejsze zarządzanie współpracami

YouTube dodał opcję pozwalającą na oznaczanie partnerów marki podczas przesyłania filmu lub edycji już opublikowanego materiału. Funkcja ta ma być dostępna globalnie – zarówno w głównej aplikacji YouTube, jak i w YouTube Studio – dla twórców, którzy należą do Programu Partnerskiego. Rozwiązanie to usprawnia współpracę z markami, dając większą kontrolę nad tym, które treści reklamodawcy mogą wykorzystać – bez konieczności udostępniania całego kanału. Dodatkowo osoby zainteresowane współpracą z twórcami będą mogli promować sponsorowane treści w ramach reklam partnerskich, co dodatkowo zwiększy ekspozycję i może skierować na kanał dodatkowy ruch.

Źródło: youtube.com/creatorinsider

Twórcy z oznaczeniami marek będą również bardziej widoczni w panelu partnerskim dla reklamodawców i mogą być proponowani nowym markom do kolejnych kampanii. Co więcej, osoby, które zdecydują się na współpracę z twórcami, automatycznie uzyskają dostęp do danych o wydajności filmu organicznego, co wyeliminuje konieczność ręcznego udostępniania statystyk.

Możliwość tworzenia własnych efektów do Shorts

YouTube wprowadził dla większej liczby twórców funkcję Effects Maker, która umożliwia projektowanie, publikowanie i zarządzanie efektami wizualnymi dla filmów w formacie Shorts. Od teraz każda osoba posiadająca aktywowane zaawansowane funkcje YouTube będzie mogła skorzystać z tego rozwiązania. (ao)

Źródło: youtube.com/creatorinsider

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj