sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościWiększość Polaków chce oznaczeń treści stworzonych przez AI

Większość Polaków chce oznaczeń treści stworzonych przez AI

Większość Polaków chce, żeby treści stworzone przez sztuczną inteligencję zawierały jasne oznaczenie, że nie są to materiały, których autorem jest człowiek. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję On Board Think Kong. Ma to związek z coraz częstszym wykorzystywaniem narzędzi takich jak ChatGPT czy MidJourney, również w marketingu.

Okazuje się, że 85 proc. dorosłych Polaków oczekuje specjalnych oznaczeń na materiałach utworzonych za pomocą sztucznej inteligencji. Badani chcą wiedzieć, kiedy mają do czynienia z treścią, której nie stworzył człowiek. Zaledwie nieco ponad 1 proc. respondentów zdecydowanie nie uważa, by takie oznaczenie było potrzebne. Odpowiedzi „raczej nie” udzieliło z kolei 4,3 proc. badanych.

Autorzy badania wskazują, że potrzeba transparentnej informacji o tym, czy autorem materiału jest człowiek, czy AI, jest na podobnym poziomie niemal w każdej grupie wiekowej. Badanie pokazało, że tego typu oznaczeniami nieco bardziej zainteresowani są mieszkańcy większych miast.

„Na razie wiele firm przedstawia użycie AI w tworzeniu treści czy reklam dla konsumentów jako świadectwo innowacyjności” – komentuje Norbert Kilen, Strategy Director w OBTK. Jak jednak dodaje, możliwe, że za jakiś czas firmy nie będą już tego eksponować, „bo modele językowe przestaną być już intrygującą nowością, a staną się zwykłym narzędziem tańszej produkcji treści”. Kilen zwraca uwagę na fakt, że konsumenci mają obawy dotyczące jakości treści generowanych przez AI i chcą mieć możliwość świadomego wyboru.

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie On Board Think Kong przez SW Research. Zrealizowano je 11.05.2023 na próbie N=800 dorosłych Polaków.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj