.

 

Wirtualna przymierzalnia, czyli jak marki wykorzystują rzeczywistość rozszerzoną

dodano: 
26.07.2016
komentarzy: 
0

Rzeczywistość rozszerzona to nie tylko Pokemon Go. Technologię augmented reality wykorzystują także marki niezwiązane z grami. O przykładach czytamy w portalu highsnobiety.com.

Marka Converse stworzyła na przykład aplikację „Converse The Sampler”. Dzięki niej można sprawdzić, jak buty Converse wyglądają na stopie bez mierzenia ich. Wystarczy skierować aparat w smartpfonie na stopę, by zobaczyć, jak wyglądają dane trampki.

Topshop wykorzystał z kolei technologię VR, by stworzyć wirtualną przymierzalnię. Jak czytamy, coraz więcej osób decyduje się na zakupy online, więc marki muszą się dostosować się i ułatwić klientom dopasowanie produktów. Topshop podczas London Fashion Week FW14, we współpracy z agencją Inition, zorganizował Topshop Unique Show. Dzięki wirtualnej rzeczywistości klienci mogli „przymierzyć” ubranie bez zakładania go fizycznie. Mogli też zobaczyć i przód, i tył danej części garderoby – czytamy.

IKEA użyła z kolei technologii AR, by klienci mogli sprawdzić, jak dany mebel lub dodatek będzie wyglądał w ich wnętrzu. Jak czytamy, trudno jest bowiem przy zakupie mebli mieć pewność, że skomponują się z resztą wnętrza albo czy dany element na pewno zmieści się w wybranym miejscu. Kiedy w drukowanym katalogu klienci znaleźli znak „+”, mogli dzięki aplikacji na smartfona zobaczyć dany element w swoim wnętrzu – czytamy dalej.

(mb)

Źródło:

highsnobiety.com, 5 of the Best Instances of Augmented Reality in Fashion & Retail, 25.07.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin