Wizerunek agencji PR
W miesięczniku Press można przeczytać artykuł dotyczący codziennej pracy agencji PR nad swoim wizerunkiem. Okazuje się, że wiele z nich nie ma czasu na wypełnienie podstawowych zadań z tym związanych.
„To tak, jakby firmy audytorskie miały problem z własną księgowością” – ocenia Przemysław Pohrybieniuk, członek zarządu i dyrektor ds. relacji zewnętrznych firmy Danone.
Agencje często nie dbają o wygląd swoich stron internetowych i aktualność zamieszczanych na nich informacji. Ich przedstawiciele nie starają się również o to, by w miarę często pojawiać się w mediach. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy najczęściej wypowiadali się Piotr Tymochowicz, Krzysztof Górski i Grzegorz Ziemniak.
Dobrym sposobem na pojawienie się w prasie jest, zdaniem autora artykułu Pawła Sierpińskiego, przygotowywanie raportów specjalistycznych, co z powodzeniem stosuje firma On Board PR. Marek Kłuciński, rzecznik banku PKO BP, uważa, iż agencje PR i tak lepiej dbają o swój wizerunek, niż jeszcze kilka lat temu. Przedstawiciele agencji, pytani o to, czy radzą się kogoś w kwestiach kształtowania wizerunku własnych firm odpowiadają, iż byłoby to niegodne PR-owca. (jk)