Wizerunek czy kompetencje

dodano: 
01.03.2007
komentarzy: 
0

Na pytanie, czy reputacja managera jest równie ważna jak jego kompetencje odpowiadają w magazynie Media i Marketing Andrzej Godewski i Bartosz Cholawo. Autorzy, opierając się na kilku przykładach zmian na stanowiskach prezesów firm, zastanawiają się, w jaki sposób mogą one wpłynąć na postrzeganie tych firm przez różne grupy otoczenia. Zdaniem autorów, dobry wizerunek medialny nowego prezesa raczej nie wystarcza w przypadku oceny rynkowej jego działalności.
„Kazimierz Marcinkiewicz, polityk darzony w Polsce najwyższym zaufaniem, nie jest w stanie przekonać rynku o swoich kompetencjach do zarządzania PKO BP…Brak doświadczenia biznesowego bierze górę nad dobrze dobranym krawatem, przyjaznymi gestami i elokwencją” – piszą Godewski i Cholawo. Przypominają oni także, że „Źle przeprowadzona zmiana grozi utratą kontrahentów, pogorszeniem opinii analityków i obniżeniem morale załogi”. Jako przykład poprawnie przygotowanej i przeprowadzonej zmiany na stanowisku prezesa, autorzy artykułu, podają przejście na emeryturę Billa Cadogana, prezesa firmy ADC. Zmiana ta dzięki poprawnej kampanii informacyjnej skierowanej m.in. do analityków, inwestorów i mediów, została przyjęta jako „naturalny krok w rozwoju organizacji”. (psp)

Źródło:

Media i Marketing, Mój niechciany szef, Andrzej Godewski, Bartosz Cholawo, 28.02.07, s. 2
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin