niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWizerunek menedżera

Wizerunek menedżera

Na portalu biznesowym Nowoczesna Firma można przeczytać artykuł Andrzeja Szóstaka dotyczący autokreacji wizerunku menedżera. Autor przypomina o trzech głównych zasadach postrzegania menedżerów podczas prezentacji. Wynika z nich, że najważniejsze okazuje się nie to, co menedżer powiedział, zrobił czy miał na myśli, ale to, co z tego usłyszano, zobaczono i zrozumiano. Jak pisze Szóstak „(…) kreowanie image’u (…) jest także umiejętnością bycia odbieranym jako osoba, którą jesteśmy w rzeczywistości. (…) przekształcajmy naszą działalność w świadomie programowany występ, ukrywając zarazem to, co nie jest przeznaczone dla »publiczności«”.
W artykule można również przeczytać o trzech sferach prezentacji, jakie menedżer wytwarza w trakcie kontaktów zawodowych. Są to: sfera organizacji, którą reprezentuje, sfera jego osoby, a także sfera tego, co stanowi istotę profesjonalizmu menedżera. Jak pisze Szóstak, „(…) pożądaną cechą menedżera jest (…) wysoki poziom »obserwacyjnej samokontroli« pozwalający znaleźć właściwą odpowiedź na pytanie: »kim mam być w tej sytuacji«? Menedżer taki odczytuje wydarzenia pod kątem zidentyfikowania typu osoby, wymaganego przez okoliczności i zgodnie z nim modeluje autoprezentację”. (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł