„W wyścigu po sukces w kształtowaniu wizerunku o zwycięstwie nie musi przesądzać zasobna kasa. Najważniejszy jest dobry pomysł. Często wystarczy odrobina kreatywności, szczypta innowacyjności – a co najmniej niestandardowe spojrzenie na firmę i jej zasoby” – pisze Lech Piesik na łamach Gazety Bankowej.
W artykule autor zastanawia się, jak z wyzwaniami w zakresie kreowania pozytywnego wizerunku firmy radzą sobie te firmy i instytucje, które wyróżniają się niestandardowymi działaniami. Opisuje działania BRE Banku, który znalazł się w gronie firm odpowiedzialnych społecznie w ramach Global Compact oraz Deutsche Banku, który od wielu lat angażuje się w różne inicjatywy społeczne w Polsce i na świecie. Autor podkreśla, że sukces sprzyja tym, którzy potrafią zauważyć wyjątkowość „także w tym, co jest w zasięgu ręki” i dodaje, że trudno o modelową strategię kształtowania wizerunku, jednak dobry pomysł i chęć wykorzystania zasobów firmy może przynieść wymierne korzyści. (mk)