Wizerunek przedsiębiorcy do poprawy

dodano: 
26.02.2016
komentarzy: 
0

Polacy zdają sobie sprawę z roli przedsiębiorców w gospodarce. Ci jednak zbyt dużo wymagają i mało płacą - to wnioski z badania  „Wizeru­nek przedsiębiorcy" przygoto­wanego przez Polską Radę Biznesu (PRB) i Forum Obywa­telskiego Rozwoju.

O ogólnym obrazie biznesmena, wyłaniającego się z badania pisze Rzeczpospolita. Ten  w oczach społeczeństwa się poprawia, ale wciąż jest wiele do zrobienia – zaznaczył Jacek Szwajcowski, prezes PRB.  Nie jest też dobrze ze świadomością roli  przedsiębiorczości dla nowo­czesnej gospodarki. Co prawda 72 proc. Polaków zgadza się, że to firmy wytwa­rzają większość dochodu na­rodowego, a 66 proc. - że tworzą miejsca pracy, ale w tym pytaniu zwykle pada od­powiedź „raczej się zgadzam” – czytamy w dzienniku.
„Okazuje się, że większości Polaków brakuje pewności, czy przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy czy też może nie” - komentowała Małgorzata Adamkiewicz, dyrektor gene­ralna Grupy Adamed i wice­prezes PRB. Polacy postrzegają także biznesmenów jako osoby zamożne, wykształcone, pracowite, pożyteczne dla społeczeństwa. Jednocze­śnie jednak aż 3/4 z nas uważa, że zaniżają pensje pracownikom, by zmaksymalizować swoje zyski.

W dalszej części czytamy, że ciekawe są też porównania z innymi krajami UE. „Okazuje się, że Polacy słabiej cenią ro­dzimy biznes. Przykładowo tylko ok.10 proc. z nas zgadza się z tezą, że przedsiębiorcy nie wykorzystują cudzej pracy; to najgorsza ocena wśród krajów UE; średnia to 40 proc.” – analizuje Rzeczpospolita. (mw)

 

Źródło:

Rzeczpospolita, Poprawić wizerunek biznesu, Anna Cieślak-Wróblewska, 25.02.2016
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin