wtorek, 10 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWizerunek regionów w Brukseli

Wizerunek regionów w Brukseli

W Gazecie Prawnej można dziś znaleźć poradnik, jak wypromować regiony Polski w Unii Europejskiej oraz argumenty przemawiające za tym, żeby to robić. „Unia Europejska od samego początku przykładała dużą wagę do rozwoju regionalnego i roli samorządów. Teraz pozycja i znaczenie regionów w politykach UE systematycznie wzrasta” – pisze Paweł Wójcik, autor artykułu. Skuteczny i dobrze rozumiany lobbing ma na celu nie tylko pozyskiwanie funduszy UE, ale i wpływ na politykę wspólnotową. Pierwsze przedstawicielstwo, jeszcze przed wstąpieniem Polski do UE, miały w Brukseli województwa lubelskie i podlaskie, następne było biuro Pomorskiego Stowarzyszenia Gmin Wiejskich. Obecnie wszystkie regiony Polski mają swoją reprezentację w Brukseli. Przedstawicielstwo ma za zadanie promocję regionu w Brukseli i stały kontakt z samorządem w Polsce. Nie można dopuścić do tego, by głosy z regionu i z Brukseli były sprzeczne. Warto nawiązać współpracę z polskimi urzędnikami unijnymi i wypracować ograniczoną autonomię. Należy także pamiętać, że regiony działają w porozumieniu z rządem i wspierają jego decyzje. W artykule można też znaleźć przykład szkockich zabiegi o fundusze na realizację swojej polityki regionalnej.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj