„Giełda nie jest samograjem” – komentuje na łamach Gazety Prawnej Maciej Tyśnicki, specjalista ds. PR z agencji Twenty Four Seven. Przekonuje on o konieczności prowadzenia kampanii wizerunkowej przez wchodzące na giełdę spółki. W związku ze zmianą regulacji prawnych, wprowadzanie nowych spółek na giełdę papierów wartościowych będzie prostsze i szybsze. Jednakże dokumenty i kosztorysy już nie wystarczą, by odnieść sukces na parkiecie. W czasie emisji akcji należy zadbać także o wizerunek debiutującej na giełdzie firmy.
Szczególnie ważne jest to w przypadku małych firm, które nie są powszechnie znane inwestorom. Dzięki kampanii komunikacyjnej mogą zwiększyć wiarygodność firmy, co zwykle przekłada się na wyniki sprzedaży. Również duże spółki o ustalonej pozycji powinny stale dbać o wizerunek w celu zapobiegania kryzysom. Wszystkim firmom dobre imię pomaga w pozyskiwaniu kapitału w momentach dekoniunktury.
Natomiast Grzegorz Zybert z Everest Konsulting podkreśla, że debiutujące spółki są zwykle dobrze przygotowane do sprzedaży swych produktów lub usług. Konieczne jest jednak przygotowanie strategii komunikacyjnej zbudowanej na podstawie znajomości oczekiwań inwestorów. Dobra strategia informacyjna pokazuje, dlaczego warto kupić akcję danej firmy i uwypukla jej atuty oraz wyjaśnia potencjalne wątpliwości.


