Praca w roli praktykanta jest dobrym narzędziem kreowania wizerunku młodego pracownika, a ich zatrudnianie wizerunkowo opłaca się także pracodawcy, czytamy w dodatku Praca Polska Gazeta Krakowska.
W praktyki warto inwestować, dotyczy to zarówno wchodzących na rynek nowych pracowników, jak i pracodawców, sugeruje autorka artykułu. Dla praktykanta staż to szansa na zdobycie doświadczenia, rozwój osobowości, uzupełnienie punktów w CV, a także możliwość wykazania się w oczach pracodawcy, aby po praktyce pozostać w firmie. Warto przy tym pamiętać, pisze Kabacińska, że „to, jakie wrażenie wywrzemy na pracodawcy już pierwszego dnia, będzie budować wizerunek naszej osoby już do końca praktyki lub stażu”.
Z drugiej strony, dla pracodawcy zatrudnianie praktykanta to także dobra inwestycja. Poza uzupełnieniem luk kadrowych w okresie urlopowym, zyskać można młodych i chętnych do pracy pracowników, który jako ludzie firmy kształtują jej wizerunek, czytamy. (ał)


