Wizerunkowy ranking firm

dodano: 
31.10.2008
komentarzy: 
1

W listopadowym numerze Manager Magazin można przeczytać o tym, w jaki sposób według managerów reklama przekłada się na wizerunek promujących się w ten sposób firm. Z badania przeprowadzonego przez miesięcznik wynika, że jedynie 7,3 proc respondentów uważa działania reklamowe za skuteczne narzędzie zarządzania wizerunkiem korporacji.

Reklama nie zawsze przekłada się na dobre postrzeganie firmy. Dla przykładu, jak czytamy, najczęściej reklamująca się w pierwszym półroczu 2008 Grupa Danone w rankingu Image Profile spadła na dziewiąte miejsce. Ale inny przypadek – operatora sieci dyskontów Biedronka - ma w oczach managerów kiepski wizerunek; nie ze względu na „fatalną reputację”, ale z powodu słabej rozpoznawalności marki.

Wśród liderów ostatniej edycji Image Profile znaleźli się kolejno: TVN, Toyota Motor Poland i Grupa Żywiec, Grupa Onet, Hewlett-Packard. Zwycięzca, jak podkreśla autor tekstu, jest „liderem prime time’u i cieszy się dobrą opinią dobrze sytuowanych mieszkańców dużych miast”.

Image Profile zostało przeprowadzone w Polsce po raz trzeci, na grupie 503 menagerów, którzy oceniali wizerunek ponad 100 firm.(ał)

Źródło:

Manager Magazin, Jak w lustrze, Krzysztof Garski, 01.11.08
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
31.10.2008
11:43:09
Monika Osinkowska
(31.10.2008 11:43:09)
no i w jednym artykule wymieszane pojęcia reputacji, wizerunku i dzialan reklamowych. Slabo jak na portal prowy. No to co w końcu ten ranking bada? Raputacje czy wizerunek?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin