.

 

Włoska Sephora wykorzystuje AI, by zwrócić uwagę na problem przemocy wobec kobiet

dodano: 
06.12.2023
komentarzy: 
0

Sieć perfumerii Sephora we Włoszech podjęła działania z okazji Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet. Firma opublikowała trzy filmy stworzone przez sztuczną inteligencję (AI) – informuje thedrum.com. Jak czytamy, mają one podnieść świadomość społeczeństwa na temat przemocy wobec kobiet.

Według źródła, materiały te są częścią kampanii „mAI colpevoli”, co oznacza „nigdy winny”, i zostały wyreżyserowane przez mediolańską filmowiec Violę Foladorshare. Media Monks, twórcy akcji, poprosili generatywną sztuczną inteligencję ChatGPT o wykreowanie trzech różnych historii przemocy wobec kobiet z perspektywy ofiar na podstawie opinii internetowych. 

Źródło: youtube.com/SephoraItalia

W ten sposób powstały trzy różne scenariusze. Wśród tematów poruszanych przez przedstawione w filmach kobiety znajdują się: przemoc domowa, molestowanie w miejscu pracy i napaść seksualna w barze. Każda z ofiar na końcu historii obwinia się za to, co się stało. Jest to zjawisko zwane „obwinianiem ofiar”, które definiuje się jako przypisywanie odpowiedzialności za krzywdę osobie, która jej doznała.

Jak podaje źródło, filmy są dostępne na profilach Sephora Italy na Instagramie, TikToku, YouTubie i Facebooku. (ao)

Źródło:

thedrum.com, Sephora Italy raises awareness of gender-based violence in three AI-driven short films, 4.12.2023/ Zdjęcie główne: youtube.com/SephoraItalia
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin