Marszałek województwa łódzkiego, Witold Stępień, ogłosił listę 21 projektów promujących region i regionalne marki, które otrzymają dofinansowanie unijne. Ich łączna wartość to 41,4 mln zł, w tym 32,1 mln ma pochodzić ze środków unijnych.
Wśród projektów zakwalifikowanych przez Zarząd Województwa Łódzkiego dominują projekty zgłoszone przez łódzki magistrat (7 projektów z wnioskami o prawie 9 mln zł dofinansowania) oraz województwo łódzkie (5 projektów z wnioskami o blisko 11 mln dofinansowania).
Łódź ubiegała się m.in. o dofinansowanie kampanii „Łódzkie Przyjazne Filmowcom”, promocję miasta wśród studentów, turystów oraz przedsiębiorców. Województwo łódzkie otrzyma wsparcie przy realizacji kampanii „Łódzkie promuje”. Środki zostały przyznane także Łowiczowi (na promocję marki miasta), miastu Uniejów (na promocję tamtejszych term), gminie Buczek (która chce promować tamtejsze truskawki jako markę regionu) oraz klubowi siatkarskiemu PGE Skra Bełchatów (projekt „PGE Skra Bełchatów – sportową perłą województwa łódzkiego”). (ks)