Dzisiejsza prasa donosi o trzech akcjach społecznych, które mają przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Głos Pomorza informuje o ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Kierowca na szóstkę” będącej inicjatywą Renault Polska. „Poprzez naszą akcję chcemy zwrócić uwagę na problem wypadków dyskotekowych, promować trzeźwość za kierownicą i mówić o konsekwencjach prowadzenia samochodu po pijanemu” – powiedziała Agata Szczech, dyrektor public relations Renault Polska. Również do młodych kierowców skierowana jest autorska kampania „Droga życia”, której twórcą jest spółka Stalexport Autostrada Małopolska. „U źródeł kampanii (…), oprócz dużej liczby wypadków z udziałem młodych kierowców, znalazły się również: zły stan dróg, nadmierna prędkość, nieprzestrzeganie przepisów, alkohol, brawurowa i niska kultura jazdy. Jej twórcy przyjęli również (…) założenie, że młodzi kierowcy reagują na silne, sugestywne przekazy informacyjne, a kampanie zachowawcze z reguły nie przynoszą znaczących efektów” – poinformowała Polska Gazeta Transportowa. Kolejną akcją mającą przyczynić się do zmniejszenia liczby rannych i śmiertelnych ofiar wypadków jest kampania „Zadbajmy wspólnie o bezpieczeństwo drogi”, którą organizuje Europejski Czerwony Krzyż. Jak poinformował Głos Pomorza, kampanię wesprze Toyota, która oprócz pomocy finansowej udostępni cztery samochody.