niedziela, 15 czerwca, 2025

Wpływ blogów

Agencja Edelman przeprowadziła międzynarodowe badania „Action because of a Blog”. Miały one ukazać wpływ blogów na zachowania konsumentów. Badania przeprowadzono w czterech krajach zachodnich (Wielka Brytania, Francja, Belgia i Stany Zjednoczone) oraz w Polsce. Ich wyniki pokazują, że większość Polaków (84%) nie czyta blogów.
Jest to najwyższy wynik spośród badanych krajów. Tylko 16% Polaków czyta blogi regularnie, przynajmniej raz w tygodniu. W Wielkiej Brytanii, Francji i Stanach Zjednoczonych z tego narzędzia komunikacji korzysta jedna czwarta społeczeństwa. W zestawieniu najgorzej wypada Belgia, gdzie odsetek osób czytających blogi wynosi jedynie 14%.
Badania wykazały też, że blogowaniem chętniej zajmują się Polki niż Polacy, jednak różnica ta nie jest zbyt duża. Większość respondentów przyznała, że bloguje, aby uchodzić za autorytety w swoich dziedzinach. Z tego internetowego rozwiązania znacznie częściej korzystają też osoby, które chcą wywierać wpływ na otoczenie i ponad połowa badanych z tej grupy przynajmniej raz w tygodniu w blogach porusza tematy związane z firmami i ich produktami lub pracownikami.
Wyniki badania ujawniły, że w Polsce trzy na dziesięć osób podjęło działanie po przeczytaniu bloga (uczestniczyło w spotkaniu na temat spraw lokalnych, podpisało petycję itp.), podczas gdy na podobną aktywność w Wielkiej Brytanii zdecydowało się 43% badanych, we Francji 37%, a w Belgii 24%. Blogi w największym stopniu wpływały na aktywność Amerykanów, którzy częściej niż w pozostałych krajach, które objęło badanie, kontaktowali się z mediami i politykami, wspierali działalność ugrupowań politycznych.
Z badań „Action because of a Blog” wynika więc, że blogi wpływają na decyzje i postawy ich użytkowników i powinny być ważnym elementem komunikacji firm i instytucji. (jk, psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł