Wprost najbardziej opiniotwórczym medium lipca

dodano: 
26.08.2014
komentarzy: 
0

Wprost, Rzeczpospolita i Gazeta Wyborcza  były najczęściej cytowanymi mediami w lipcu 2014 r. - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajęły TVN24 oraz Dziennik Gazeta Prawna.


Prasa

W rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajął tygodnik Wprost. Na drugiej pozycji znalazła się Rzeczpospolita, na trzeciej – Gazeta Wyborcza.

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął Wprost. Natomiast miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media był Forbes.

Telewizja

W kategorii stacje telewizyjne, najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.

Radio

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM.

Portale internetowe

Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano onet.pl i SportoweFakty.pl.

Media ekonomiczne

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem został wnp.pl, a telewizją – TVN 24 Biznes i Świat.

Media regionalne

Polska Dziennik Zachodni był w analizowanym czasie najczęściej cytowanym medium regionalnym.

Grafiki do pobrania

Materiał wideo i audio

Plik PDF oraz poprzednie rankingi z 2014 roku

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 326 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 lipca 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 400 razy (3256 razy w prasie, 1127 w telewizji i 1017 w radio).

Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin