poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWrocław podbił social media

Wrocław podbił social media

192 tys. osób śledzi profil Wrocławia w portalach społecznościowych. Na drugim miejscu jest Warszawa – 130 tys., następnie Kraków – 70 tys. Wysokie miejsca zajął także Poznań i Bydgoszcz – wynika z badania przeprowadzonego przez OX Media.

Najpopularniejszym miastem w social mediach (Facebook, NK.pl, YouTube, Google+ oraz Forsquare) jest Wrocław. Jednak biorąc pod uwagę jedynie Facebooka, to pierwsze miejsce zajmuje Warszawa (79 tys. fanów). Duże zainteresowanie często sprzyja wielu sytuacjom kryzysowym. „Niestety do tej pory operacyjnie niemożliwe okazało się to, by po naszej stronie, jako administratorów, zasiadła osoba, która »na żywo« odniesie się do pytań, skarg czy wątpliwości wszystkich mieszkańców” – przyznał Andrzej Mańowski, wicedyrektor w biurze promocji Urzędu m.st. Warszawy. Nie została także stworzona księga sytuacji kryzysowych. Ponadto w tym zestawieniu znalazły się takie miasta, jak: Wrocław (73 tys. fanów), Poznań (48 tys.), Kraków (45 tys.) oraz Gdańsk (24 tys.). Do tego Poznań korzysta nie tylko z social mediów, ale także z kanału handlowego poznan.allegro.pl, gdzie sprzedawane są produkty związane z Poznaniem, a także gadżety, książki oraz rogale świętomarcińskie.

Według Beaty Reder, st. specjalisty ds. portali społecznościowych w urzędzie Miasta Wrocławia, strategia Wrocławia „polega na budowaniu wizerunku miasta otwartego, miejsca spotkań, z którym identyfikują się mieszkańcy. Również za pomocą portali społecznościowych zasięgamy opinii mieszkańców na różne ważne dla miasta tematy”.

Inaczej sytuacja przedstawia się na portalu NK.pl. Ponownie największą popularnością cieszy się oficjalny profil Wrocławia (112 tys.), Częstochowy i Zakopanego (po 49 tys. użytkowników) oraz Bydgoszcz i Słupsk (po 44 tys. użytkowników). (kg)

Infografika po raz pierwszy ukazała się w listopadowym numerze magazynu Brief.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj