Wrzosek: Liderzy opinii lekarstwem na brak zaufania

dodano: 
20.09.2013
komentarzy: 
0

To jeszcze nie jest do końca prawda, ale za kilka lat niestety nią będzie. Ludzie nie ufają mediom, media nie ufają PR-owcom. Kryzys zaufania i wiarygodności zaraża nasze informacyjne życie. Robi to podobnie do powolnej, ale długotrwałej epidemii. Wszyscy to widzimy, wszyscy szukają na to remedium i wszyscy padamy ofiarą tego zjawiska.

Potwierdza to raport Edelman Trust Barometr: „W Polsce zaufanie do biznesu osiągnęło rekordowy poziom. Polacy już trzeci rok z rzędu znaleźli się w grupie deklarującej najniższy poziom zaufania do instytucji”.  Najgorzej według raportu jest w instytucjach finansowych. Niektóre banki w Polsce długo i wytrwale pracowały na ten wynik.

Większość problemów komunikacyjnych w media relations wynika właśnie z braku wiarygodności – każdej ze stron. Może dlatego duże przedsiębiorstwa w Polsce zaczęły sięgać do innej formuły komunikacji – dialogu z liderami opinii. Skoro nie wierzą nam, wchodźmy w relacje z tymi, którym wierzą – zdawał się myśleć twórca tego narzędzia public relations. Okazało się to być narzędzie dosyć skuteczne. Dało wiele wymiernych korzyści finansowych i wizerunkowych dużym przedsiębiorstwom. Dzisiaj nawet 50 proc. swojego budżetu PR niektóre firmy przeznaczają na działania skierowane do liderów opinii, zamiast do mediów czy nawet social mediów. Komunikacja z wybranymi interesariuszami firmy przypomina mi trochę polisę inwestycyjną w PR. Małe i nisko kosztowe działania realizowane regularnie i z zamysłem nie przyniosą benefitów od razu. Nie będzie pochwalnych artykułów, fantastycznego engagement rate w social media też nie ma się, co spodziewać, ale za to…

Więcej będzie można dowiedzieć się na szkoleniu: „Eksperci, reprezentanci, krytycy, ambasadorzy - budowanie relacji z liderami opinii i strategicznymi interesariuszami” - zapraszamy 30 września 2013. Więcej informacji o szkoleniu na stronie.

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin