wtorek, 9 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWspółpraca idealna

Współpraca idealna

Milena Niedziela pisze na łamach Marketingu w Praktyce o współpracy pomiędzy klientem a agencją. „Najważniejsze, aby już od pierwszego kontaktu życzenia klienta oraz obietnice agencji skonfrontować z rzeczywistością” – czytamy. Zadaniem agencji jest dokładne poznanie klienta i jego otoczenia rynkowego. Klient zaś powinien dostarczyć dokładny brief w zakresie swoich oczekiwań i potrzeb, a także wprowadzić agencję w kontekst marki.
Następnie, firma i agencja powinny ustalić standardy pracy. „Rozpoczynając współpracę, któraś ze stron przyjmuje standardy tej drugiej. (…) Moje doświadczenie wskazuje, że standardy współpracy powinny dotyczyć: wzajemnych kontaktów, obiegu informacji pośród wszystkich zaangażowanych we współpracę podmiotów, a także raportowania.”- pisze Niedziela.
Kiedy warunki współpracy są już ustalone, po stronie agencji leży przygotowanie szczegółowego planu działań na okres współpracy lub bieżący rok i zaplanowanie budżetu. „Gotowy plan powinien być konsekwentnie realizowany. Efekty czasem bywają natychmiastowe, czasem trzeba na nie poczekać. I jeśli bliższa rzeczywistości jest opcja druga, należy wskazać klientowi, kiedy może spodziewać się efektów, a klient powinien spokojnie na nie poczekać, nie wymagając dla ratowania sytuacji działań ad hoc, niejednokrotnie w ogóle niepowiązanych ze strategią.” – czytamy w artykule. Z publikacji dowiemy się ponadto, po czym poznać dobrą agencję PR, dlaczego ważne są rozmowy między klientem a agencją i o tym, czy możliwe jest zmierzenie efektywności działań PR. (kako)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł