Wszystkie odcienie zieleni, czyli jak konsumenci traktują przekaz eko

dodano: 
24.06.2013
komentarzy: 
0

Jak rozumiemy treści ekologiczne? To pytanie, tuż przed wprowadzeniem nowych przepisów dotyczących gospodarki odpadami, zadała konsumentom agencja McCann Worldgroup. Okazuje się, że 48 proc. respondentów czuje się przytłoczona informacjami na temat ekologii, a dla 69 proc. ważniejsza od ekologicznej poprawności firm jest ich prawdomówność.

Jak wynika z badania, dla 40 proc. respondentów określenie „zielone” albo „przyjazne środowisku” znaczy tyle samo co „ma pozytywny wpływ na środowisko”. 22 proc. rozumie je jako neutralne dla środowiska. Również 22 proc. jest zdania, że „zielone” produkty mniej szkodzą środowisku.

Mimo, że prawie połowa respondentów czuje się przytłoczona informacjami na temat ekologii, 45 proc. ankietowanych oczekuje informacji na temat wpływu kupionego przez siebie produktu na środowisko. 78 proc. zrezygnuje z kupna produktu w przypadku braku informacji o jego bezpieczeństwie dla środowiska. 85 proc. chciałoby, aby firmy edukowały na temat odpowiedzialnego korzystania ze swoich produktów. (ks)

Badanie zostało zrealizowane w maju 2013 roku, metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej próbie reprezentatywnej tysiąca osób.

Kliknij w infografikę, aby powiększyć

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin