Wszystko, czego mogliście nie wiedzieć na temat SM

dodano: 
01.09.2014
komentarzy: 
0

„Czy wiesz, że Pinterest ma zabawne piątki? Albo, że marki mają jedną godzinę, by odpowiedzieć komuś na Twitterze, a sam serwis dysponuje sześcioma różnymi sieciami komunikacyjnymi?” Firma Mainstreethost opracowała 10 zaskakujących faktów dotyczących social mediów, które każdy użytkownik powinien znać – czytamy w Entrepreneur.

Według Mainstreethost najmniejsze zainteresowanie w SM jest ze strony użytkowników wpływowych. Z analizy wynika, że tylko 9 proc. wszystkich wzmianek pochodzi właśnie od nich, co stanowi mniej niż jedno na każde dziesięć.

Co więcej, Twitter ma sześć różnych sieci komunikacyjnych, więc możemy wybrać tę, która najbardziej odpowiada naszym oczekiwaniom tematycznym: Polarized Crowds (polityka), Tight Crowds (hobby lub tematy zawodowe), Brand Clusters (trendy, eventy, marki), Community Clusters (wydarzenia i aktualności ze świata), Broadcast Networks (sławne osoby, media), Support Networks (firmy i usługi, obsługa klienta).

Jeśli chodzi o kontent na Facebooku, największą uwagę użytkowników skupiają zdjęcia i wizualizacje – 87 proc. interakcji na FB opiera się na postach ze zdjęciami. Z drugiej strony, ponad 58 proc. marketerów SM twierdzi, że najważniejsza jest treść prezentowana w wersji pisanej. Dopiero drugi jest content wizualny, następnie wideo i audio.

Jaki jest najlepszy dzień i czas, by retweetować i uzyskać jak największe zainteresowanie internautów? Mainstreethost sugeruje, że najkorzystniejsze są godziny między 22.00 a 23.00 w piątki. Wtedy użytkownicy są najaktywniejsi pod względem lajkowania i wstawiania postów.

Dalej czytamy, że około 53 proc. użytkowników, którzy tweetują naszą markę, oczekuje odpowiedzi w ciągu jednej godziny. W SM liczy się szybka reakcja, jeśli chcemy być dobrze postrzegani jako rzetelny brand.

Facebook, Pinterest i Twitter cieszą się największym zainteresowaniem, jeśli chodzi o wizyty, sięganie po informację i największą liczbę kliknięć w prezentowane posty. Z infografiki dowiadujemy się także, że im więcej fanów posiadamy, tym większą liczbę postów, lajków i udostępnień możemy uzyskać.

Na koniec czytamy, że Pinterest praktykuje „najlepszy dzień na wszystko”. Portal ujawnił, które kategorie uzyskują największe zainteresowanie w każdym dniu tygodnia, np. poniedziałek – fitness, wtorek – technologia, natomiast piątek – humor. (kd)

Źródło:

Entrepreneur, 10 Surprising Things You Should Know About Social Media (Infographic), Kevin Allen, 25.08.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin