WWF, Maybelline i IKEA najbardziej angażują użytkowników Facebooka
Polska zajmuje 24. miejsce na świecie pod względem liczby zarejestrowanych użytkowników FB (ponad 6,5 mln). Najbardziej angażujące strony fanowskie to: WWF Polska, Maybelline Polska oraz IKEA Warszawa. Tuż za podium plasuje się Volvo Auto Polska – tak wynika z najnowszego raportu Socialbakers, który przeanalizował polskie strony na Facebooku.
Międzynarodowy serwis zajmujący się analizą mediów społecznościowych – Socialbakers.com, przygotował zestawienie najbardziej angażujących stron fanowskich na polskim Facebooku. Co ciekawe, największe fan page nie wyróżniają się wcale najwyższym wskaźnikiem zaangażowania wśród swoich fanów, a te, które angażują najbardziej – niekoniecznie równie mocno aktywizują.
Czołówki trzech tabel (jedna ze wskaźnikiem ER - Engagement Rate, druga z największą liczbą fanów, trzecia natomiast z kryterium aktywności) znacząco się od siebie różnią. Ruch Poparcia Palikota na przykład, który może pochwalić się pierwszą lokatą za aktywność, zajmuje dopiero szóste miejsce, jeżeli chodzi o zaangażowanie fanów i jest poza dwudziestką stron z ich największą liczbą. Z kolei najbardziej angażująca według statystyk WWF Polska, nie znalazła się na żadnej z dwóch pozostałych tabel. Na liście liderów cieszących się pokaźną grupą fanów znalazły się: Serce i Rozum, Reserved i Allegro (wszystkie liczą sobie po ponad 400 tys. fanów). (es)