„Polskie przedsiębiorstwa, gdy chcą poprawić swój wizerunek, najczęściej tworzą stronę internetową oraz reklamują się w mediach” – czytamy w Rzeczpospolitej. Rzadko natomiast decydują się na sponsorowanie wydarzeń sportowych czy kulturalnych, choć – jak zauważa Rafał Szymczak, współwłaściciel agencji Profile – sponsoring też jest formą reklamy.
Z badania, jakie dla gazety przeprowadziła GfK Polonia wynika, że połowa polskich firm ma stronę internetową, 31 proc. reklamuje się w mediach drukowanych, 21 proc. ma reklamę w Internecie, a tylko 5 proc. wysyła klientom newsletter. Tradycyjne metody marketingowe to wciąż główne sposoby kontaktowania się z klientami.
Firmy, które chcą być nie tylko najbardziej znane, ale również najlepiej kojarzone, sięgają po metody public relations, a nie marketingowe. Rafał Szymczak twierdzi, że zwiększa się liczba przedsiębiorstw, które chcą wykreować wartość marki. „Tylko część dużych korporacji wie, z jakimi wartościami chciałaby, by kojarzono jej markę. Inni dopiero muszą przemyśleć, jak chcą być widziani i jakimi metodami mogą to uzyskać” – uważa Szymczak. (jcm)