sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościCzy jesteś tylko słabą kobietą? Ruszyła kampania „Alkohol to seksistowska świnia. Kobiety...

Czy jesteś tylko słabą kobietą? Ruszyła kampania „Alkohol to seksistowska świnia. Kobiety traktuje gorzej”

21 sierpnia 2018 roku rozpoczęła się kampania społeczna „Alkohol to seksistowska świnia. Kobiety traktuje gorzej”. Jej celem jest m.in. edukacja kobiet na temat spożywania alkoholu bezpiecznie i odpowiedzialnie. Jak podkreślają organizatorzy kampanii, kobiety są narażone na większe ryzyko związane ze spożywaniem alkoholu niż mężczyźni. Co więcej, w społecznej świadomości brakuje infromacji dotyczących tego, że alkohol zagraża kobietom bardziej – niszczy ich wątrobę i układ hormonalny, a także szybciej je uzależnia. Kampania ma na celu uświadomienie społeczeństwa w tym zakresie.

Kampania jest prowadzona na terenie województwa wielkopolskiego.

Akcję podzielono na trzy etapy. Pierwszy z nich to część teaserowa, w której udział wziął aktor Jacek Braciak. Jego postać pojawiła się na plakatach, grafikach czy w filmach zapowiadających kampanię. Następnie w części revealowej pokazano, że „seksistowską świnią” jest alkohol, który każdego dnia pogrąża kobietę w nałogu. 21 sierpnia 2018 roku odbyła się konferencja prasowa inaugurująca ten etap akcji, podczas której m.in. przeprowadzono eksperyment, który pokazał, że efekt spożycia tej samej dawki alkoholu różni się w zależności od płci. Trzecia część kampanii (edukacyjna) jest planowana na wrzesień. W jej ramach kobiety otrzymają wsparcie i porady dotyczące tego, w jaki sposób mogą się bronić przed nałogiem – dalej czytamy.

W ramach kampanii powstała strona 10dowodow.pl, na której znajdują się m.in. informacje dotyczące problemów kobiet z alkoholem czy wiadomości dotyczące ilości alkoholu w różnych trunkach. Materiały wideo publikowane są na kanale akcji na YouTubie, stworzono też stronę kampanii na Facebooku. Działania prowadzone są również w przestrzeni miejskiej na terenie województwa wielkopolskiego, m.in. na przystankach, a także w telewizji.

„Nierówne szkody wynikające z picia alkoholu przez kobiety i mężczyzn to niełatwy w przestrzeni społecznej temat. Nasza kampania »Alkohol traktuje kobiety gorzej« porusza go po raz pierwszy na tak szeroką skalę i, nie ukrywajmy, w sposób, który poraża. Decydując się na realizację kampanii, wiedzieliśmy, że nie ma w niej miejsca na półśrodki. Nasze działania realizowane są przy merytorycznym wsparciu ekspertów. Zależy nam, żeby przekaz o braku równouprawnienia w piciu zaistniał i skłonił do podjęcia stosownych reakcji” – mówi Maciej Sytek, członek zarządu województwa wielkopolskiego.

Projekt prowadzi agencja Chromatique, jest on współfinansowany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj