.

Wystartowała kampania „#Neuroróżnorodni”

dodano: 
22.03.2023
komentarzy: 
0

20 marca 2023 roku ruszyła kampania społeczna #Neuroróżnorodni, której celem jest zwiększenie świadomości na temat spektrum autyzmu, obalenie mitów związanych są z neuroróżnorodnością oraz wprowadzenie realnych zmian, które uławią życie osobom w spektrum autyzmu i ich rodzinom. 

Jak podają organizatorzy kampanii, tylko 13 proc. badanych przez Fundację JIM wie, czym charakteryzuje się autyzm. Co roku liczba uczniów w Polsce, u których rozpoznano autyzm, zwiększa się o 20 proc. 

Ponadto, badania wskazują, że 69 proc. osób z autyzmem cierpi z powodu dyskryminacji. 

Inicjatorką kampanii jest Karolina Roztocka, działaczka społeczna i przedstawicielka branży PR, a organizatorem przedszkole SOSENKI w Grodzisku Mazowieckim. 

W ramach kampanii stworzony został „Przewodnik po neuroróżnorodności” oraz mapa miejsc przyjaznych neuroróżnorodności. Zorganizowane zostanie również spotkanie z Jankiem Gawrońskim i Sylwią Kowalską z Fundacji Autism Team, które odbędzie się 25 marca 2023 roku. 

2 kwietnia 2023 roku, w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, budynki Mediateki i Hali Widowiskowo-Sportowej w Grodzisku zostaną podświetlone na niebiesko.

Kampania będzie toczyć się w mediach internetowych, społecznościowych oraz na terenie Grodziska Mazowieckiego.

Przewodnik dostępny jest na stronie. (zd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin