Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Wzrost przychodu i większe zaangażowanie użytkowników. Wyniki Facebooka za II kwartał 2020. facebook zaprezentował wyniki osiągnięte w drugim kwartale 2020 roku. serwis odnotował wzrost dziennej liczby aktywnych użytkowników oraz przychód wyższy niż w pierwszych miesiącach roku. w okresie od kwietnia do czerwca portal odnotował wzrost codziennie aktywnych użytkowników z całego świata (ok. 1,7 mld) – liczba ta względem pierwszego kwartału 2020 roku nie zmieniła się w europie (305 mld) oraz stanach zjednoczonych i kanadzie (198 mld). jest to również 12 proc. wzrost względem analogicznego okresu w roku poprzednim. źródło: investor.fb.com. również miesięczna liczba aktywnych użytkowników we wszystkich rejonach świata była w drugim kwartale wyższa (ok. 2,7 mld) niż w pierwszych miesiącach 2020 roku (ok. 2,6 mld). jest to także wzrost o 12 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim. źródło: investor.fb.com. zdaniem facebooka, oba te wyniki odzwierciedlają zwiększone zaangażowanie użytkowników w czasie pandemii koronawirusa – ludzie na całym świecie zostawali w domach i korzystali z serwisu, aby kontaktować się z bliskimi i firmami. czytamy, że w ostatnim czasie sytuacja zaczęła się normalizować, ponieważ w większości państw znoszone są obostrzenia – w związku z tym facebook przewiduje, że w oba te wyniki spłaszczą się lub nieznacznie spadną w większości regionów w trzecim kwartale 2020 roku. globalnie zauważono także wzrost w przypadku średniego przychodu na jednego użytkownika w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 roku – wtedy liczba ta wynosiła 6,95 dol., a obecnie jest to 7,05 dol. względem analogicznego okresu w roku 2019 wartość ta nie zmieniła się. źródło: investor.fb.com. ogólny przychód facebooka w drugim kwartale 2020 roku wyniósł ok. 18,68 mld dol. – w większości wygenerowały go pieniądze z reklam (ok. 18,32 mld dol.). jest to wzrost zarówno względem kwartału pierwszego (ok. 17, 74 mld dol.), jak i analogicznego okresu w roku 2019 (ok. 16,86 mld dol.). najwięcej pieniędzy w okresie kwiecień-czerwiec 2020 zapewnili firmie użytkownicy pochodzący z obszaru stanów zjednoczonych i kanady (ok. 9,29 mld dol.). źródło: investor.fb.com. według przewidywań facebooka, przychód w trzecim kwartale 2020 roku raczej się nie zmieni. czytamy, że w pierwszych trzech tygodniach lipca wzrost przychodów z reklam, względem tego samego okresu w roku poprzednim, był mniej więcej taki sam jak w drugim kwartale 2020 roku. serwis przewiduje, że ogólne wyniki za cały kwartał będą podobne do tych, które osiągnięto w lipcu. jak tłumaczy facebook, wpływają na to cztery czynniki: utrzymująca się niepewność makroekonomiczna (związana z pandemią koronawirusa), oczekiwania serwisu, że niektóre z niedawnych nagłych wzrostów zaangażowania użytkowników znikną wraz z poluzowaniem obostrzeń na świecie, wstrzymywanie wydatków przez niektórych reklamodawców w związku z bojkotem oraz nowe regulacje dotyczące reklam, takie jak kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów. czytaj także: marki w usa bojkotują facebooka w kampanii #stophateforprofit. rezygnują z reklam w serwisie. (ak).
Facebook zaprezentował wyniki osiągnięte w drugim kwartale 2020 roku. Serwis odnotował wzrost dziennej liczby aktywnych użytkowników oraz przychód wyższy niż w pierwszych miesiącach roku.
W okresie od kwietnia do czerwca portal odnotował wzrost codziennie aktywnych użytkowników z całego świata (ok. 1,7 mld) – liczba ta względem pierwszego kwartału 2020 roku nie zmieniła się w Europie (305 mld) oraz Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (198 mld). Jest to również 12 proc. wzrost względem analogicznego okresu w roku poprzednim.

Źródło: investor.fb.com
Również miesięczna liczba aktywnych użytkowników we wszystkich rejonach świata była w drugim kwartale wyższa (ok. 2,7 mld) niż w pierwszych miesiącach 2020 roku (ok. 2,6 mld). Jest to także wzrost o 12 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim.

Źródło: investor.fb.com
Zdaniem Facebooka, oba te wyniki odzwierciedlają zwiększone zaangażowanie użytkowników w czasie pandemii koronawirusa – ludzie na całym świecie zostawali w domach i korzystali z serwisu, aby kontaktować się z bliskimi i firmami. Czytamy, że w ostatnim czasie sytuacja zaczęła się normalizować, ponieważ w większości państw znoszone są obostrzenia – w związku z tym Facebook przewiduje, że w oba te wyniki spłaszczą się lub nieznacznie spadną w większości regionów w trzecim kwartale 2020 roku.
Globalnie zauważono także wzrost w przypadku średniego przychodu na jednego użytkownika w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 roku – wtedy liczba ta wynosiła 6,95 dol., a obecnie jest to 7,05 dol. Względem analogicznego okresu w roku 2019 wartość ta nie zmieniła się.

Źródło: investor.fb.com
Ogólny przychód Facebooka w drugim kwartale 2020 roku wyniósł ok. 18,68 mld dol. – w większości wygenerowały go pieniądze z reklam (ok. 18,32 mld dol.). Jest to wzrost zarówno względem kwartału pierwszego (ok. 17, 74 mld dol.), jak i analogicznego okresu w roku 2019 (ok. 16,86 mld dol.). Najwięcej pieniędzy w okresie kwiecień-czerwiec 2020 zapewnili firmie użytkownicy pochodzący z obszaru Stanów Zjednoczonych i Kanady (ok. 9,29 mld dol.).


Źródło: investor.fb.com
Według przewidywań Facebooka, przychód w trzecim kwartale 2020 roku raczej się nie zmieni. Czytamy, że w pierwszych trzech tygodniach lipca wzrost przychodów z reklam, względem tego samego okresu w roku poprzednim, był mniej więcej taki sam jak w drugim kwartale 2020 roku. Serwis przewiduje, że ogólne wyniki za cały kwartał będą podobne do tych, które osiągnięto w lipcu. Jak tłumaczy Facebook, wpływają na to cztery czynniki: utrzymująca się niepewność makroekonomiczna (związana z pandemią koronawirusa), oczekiwania serwisu, że niektóre z niedawnych nagłych wzrostów zaangażowania użytkowników znikną wraz z poluzowaniem obostrzeń na świecie, wstrzymywanie wydatków przez niektórych reklamodawców w związku z bojkotem oraz nowe regulacje dotyczące reklam, takie jak kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów.
Czytaj także: Marki w USA bojkotują Facebooka w kampanii #StopHateForProfit. Rezygnują z reklam w serwisie
(ak)