X poinformował o zablokowaniu możliwości dodawania hashtagów w postach promowanych. Ma to poprawić wygląd oraz atrakcyjność treści reklamowych publikowanych na platformie – donosi socialmediatoday.com.
Nowe zasady dotyczące postów promowanych mają obowiązywać od 27 czerwca 2025 roku. „Od jutra estetyczny koszmar, jakim są hashtagi, zostanie zablokowany w reklamach na X” – napisał Elon Musk.
Źródło: x.com/elonmusk
Jak dowiadujemy się, decyzja ta jest podyktowana w dużej mierze względami estetycznymi i osobistymi preferencjami Muska. Niektórzy użytkownicy zwracali również uwagę, że hashtagi w postach reklamowych mogą odwracać uwagę od rzeczywistego celu reklamy i zniechęcać odbiorców do kliknięcia w promowany link. Również w czasach Twittera poprzedni zespół reklamowy doradzał reklamodawcom, aby nie korzystali z hashtagów w postach promowanych.
Jak zwraca uwagę źródło, całkowite zablokowanie korzystania z hashtagów w postach reklamowych wydaje się jednak zabiegiem niepotrzebnym. Szczególnie mając na względzie fakt, że marka może mieć własny hashtag, który chciałaby promować, lub oznaczenie może być powiązane z konkretną kampanią reklamową. (kn)
Źródło: socialmediatoday.com, X Bans Hashtags in Promoted Posts, Andrew Hutchinson, 26.06.2025


