.

X zmienia sposób oznaczania reklam

dodano: 
31.07.2023
komentarzy: 
0

Na platformie Elona Muska, funkcjonującej od niedawna pod nazwą X, a wcześniej znanej jako Twitter, zaszła kolejna zmiana. Wprowadzono nowy sposób oznaczania reklam, które teraz wyglądają jak zwykłe posty – informuje mashable.com.

Czytaj więcej: Twitter nie będzie już Twitterem?

Do tej pory płatne reklamy były wyświetlane z ikoną strzałki wskazującą na słowo „Promowane”. Oznaczenie to pojawiało się na dole tweeta pod przyciskami interakcji. Obecnie napis „Promowane” został zastąpiony przez słowo „Reklama”, które znajduje się w prawym górnym rogu wpisu obok przycisku z trzema kropkami – czytamy.

Źródło: twitter.com/youreuropeeu

Jak zauważa źródło, ikona strzałki zapewniała wizualne oznaczenie, które wskazywało na płatną reklamę. Ponadto, napis „Promowane” wyróżniał się znacznie bardziej niż „Reklama” – ocenia mashable.com.

Źródło zwraca również uwagę na fakt, że stare oznaczenie „Promowane” umiejscowione było w widocznym miejscu, obok regularnie używanych funkcji platformy, takich jak „Odpowiedź” i „Podaj dalej”. Użytkownicy rzadko natomiast kierują swoją uwagę na obszar z przyciskiem z trzema kropkami, gdzie obecnie znajduje jest napis „Reklama”. (ao)

Źródło:

mashable.com, Twitter aka X changes ad labels, makes promoted tweets less obvious, 29.07.2023
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin