.

 

Yes to Wind Power. Przewodnikiem po kampanii Energetyczny Hipster

dodano: 
09.03.2016
komentarzy: 
0

„Masz już brodę i kupujesz warzywa w lokalnym sklepie? Pora na wyższy poziom świadomości – powiedz TAK dla wiatru!” – zwraca się do odbiorców bohater akcji.

Kampania ma na celu edukowanie i informowanie społeczeństwa o pozytywnym wpływie energii wiatrowej na codzienne życie. Działania będą prowadzone głównie w internecie i mediach społecznościowych.

Polska jest pierwszym krajem, w którym startuje międzynarodowa kampania społeczna „Yes to Wind Power”. Jej rozpoczęcie zaplanowane jest na marzec b.r. Działania mają objąć również Francję, Włochy czy Rumunię.

Kampania zakłada przede wszystkim działanie interaktywnej platformy Yes to Wind Power, a także jej polskiej wersji: takdlawiatru.pl, z których internauci dowiedzą się, jakie korzyści płyną z wykorzystania energii wiatrowej. Ponadto, kandydaci na „energetycznych hipsterów” razem z innymi uzytkownikami platformy będą mogli dzielić się swoimi przemyśleniami za pomocą wpisów bądź wideo.

Koordynatorem przedsięwzięcia jest Polskie Stowarzyszenie Energii Wiatrowej. Za obsługę kampanii w Polsce odpowiada również Q&A Communications.

Rok temu w Hiszpanii miała miejsce premiera inicjatywy, która dotarła do ponad 2 milionów osób.

Polska w 2015 roku zajęła drugie miejsce, zaraz po Niemczech, pod względem przyrostu mocy w energetyce wiatrowej - wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.

Koszt energii elektrycznej z turbin wiatrowych będzie malał - w przeciwieństwie do tradycyjnych źródeł energii. Dzięki udziałowi energetyki wiatrowej w wytwarzaniu energii, Polska w przyszłości może stać się bardziej niezależna energetycznie, w szczególności od importu paliw kopalnych.(ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin