.

YouTube łagodzi politykę dotyczącą „wrażliwych wydarzeń” i walczy z dezinformacją o koronawirusie

dodano: 
12.03.2020
komentarzy: 
0

YouTube przedstawia aktualne wiadomości dotyczące najnowszych środków zwalczania dezinformacji o koronawirusie i informuje użytkowników o sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się choroby – podaje socialmediatoday.com.

Jak czytamy, platforma posiada odpowiednie panele, które kierują użytkowników do wiarygodnych informacji, a także pozwala na publikację reklam organizacjom pozarządowym w dotkniętych regionach, które wykorzystują je do podawania aktualnych, pomocnych wiadomości.

YouTube na swojej stronie wyjaśnia, że chce umożliwiać dostęp do informacji ze Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) oraz innych lokalnych autorytatywnych organizacji na całym świecie.

youtube
Źródło: socialmediatoday.com

Socialmediatoday.com podaje także, że platforma pracuje dodatkowo nad usunięciem filmów szerzących dezinformację i zwiększa swoją zdolność do obsługi transmisji na żywo. Łagodzi również obowiązujące dotychczas zasady dotyczące „wrażliwych wydarzeń”, aby umożliwić wybranym youtuberom zarabianie na filmach omawiających pandemię.

„(…) Obecna polityka nie zezwala na zarabianie, jeśli film zawiera więcej niż tylko wzmiankę o koronawirusie. Nasza polityka dotycząca wrażliwych wydarzeń została zaprojektowana tak, aby dotyczyła krótkoterminowych zdarzeń o znacznej wielkości, jak klęska żywiołowa. Staje się jasne, że ten problem jest obecnie priorytetem. (…) W najbliższych dniach umożliwimy publikację treści omawiających koronawirusa na ograniczonej liczbie kanałów, w tym twórcom, którzy dokładnie poświadczą swoją tożsamość” – tłumaczy YouTube.

Platforma podaje, że wprowadzone zmiany będą obowiązywać „w ciągu najbliższych tygodni”.

W walkę z dezinformacją na temat koronawirusa włączyły się już Facebook, Instagram i Pinterest. Facebook udostępnił WHO możliwość zamieszczania darmowych reklam w celu podawania sprawdzonych informacji o chorobie, organizacja prowadzi działania także na TikToku. (kd)

Źródło:

socialmediatoday.com, YouTube Will Ease its 'Sensitive Events' Policy to Allow Monetization of Some Coronavirus-Related Videos, Andrew Hutchinson, 12.03.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin