YouTube przygotował serię aktualizacji, które mają usprawnić korzystanie z platformy. Wprowadzone zmiany będą zauważalne z poziomu użytkownika, twórcy oraz reklamodawcy.
YouTube odświeżył interfejs. Przyciski, które wyświetlały się podczas oglądania danego materiału, teraz stały się półprzeźroczyste i nałożone na nagranie. Ma to wpłynąć na wizualną atrakcyjność, a także ułatwić nawigację po platformie. Ponadto zaktualizowano funkcję zmieniania momentu w filmie przez podwójne dotknięcie. Na ekranie wyświetlać się będzie informacja, o ile sekund przewinie się wideo, a dodatkowo użytkownicy indywidualnie będą mogli dostosować czas przesunięcia. Do wyboru jest 5, 10 i 15 sekund. Zmianie ulegną także opisy pod filmami. Pojawią się w nich próbki kolorów z danego materiału.
Platforma wprowadza także opcję niestandardowych polubień. W zależności od tematyki oglądanych treści podstawowe polubienie zostanie zmienione w specjalną emotkę. W przypadku materiałów muzycznych może być to nutka, a sportowych – piłka.
Zmiany obejmą również sekcję komentarzy. Tam pojawią się trzypoziomowe wątki, które posegregują dyskusje. Użytkownicy będą mogli rozwijać rozmowy, które dotyczą konkretnego wpisu, a nie jak dotychczas wszystkich, które opublikowano. Twórcy natomiast zyskują możliwość odpowiadania na komentarze za pomocą notatki głosowej trwającej do 30 sekund.
YouTube poszerza także opcję kursów. Platforma zwiększy liczbę twórców, którzy będą mogli oferować swoim odbiorcom bezpłatne lub płatne materiały edukacyjne. Użytkownicy, którzy zdecydują się z nich skorzystać, będą mogli uczestniczyć w dyskusjach, a także podejrzą w swojej bibliotece listę zrealizowanych kursów. Twórcom udostępnione zostaną z kolei dokładne dane analityczne tych materiałów.
Wśród licznych aktualizacji znalazło się także udogodnienie dla artystów. Jeżeli dany muzyk ma co najmniej jedno oficjalne muzyczne wydanie oraz 100 tys. subskrybentów, to platforma będzie podpowiadać jego twórczość w wynikach wyszukiwania dotyczących najpopularniejszych artystów.
Co więcej, YouTube wyciąga rękę do tych, którzy naruszają zasady platformy. Twórcy, którzy dopuścili się złamania regulaminu, w tym też otrzymali oficjalne ostrzeżenie, dzięki dostępowi do zaawansowanych ustawień zyskają szansę jednorazowego poprawienia czegoś w przesłanych materiałach. Zmiany nie będą jednak możliwe w przypadku poważniejszych wykroczeń.
Twórcy mogą też od teraz korzystać z grupowego oznaczania produktów zamiast jednego konkretnego. Pozwoli to na pokazywanie różnych wariantów kolorystycznych lub rozmiarów danej rzeczy. Ma to ułatwić użytkownikom wyszukiwanie artykułów oraz ograniczyć problemy w przypadku wyprzedanych produktów.
Osoby, które kwalifikują się do programu partnerskiego YouTube’a, zyskają możliwość udostępniania danych analitycznych dla reklamodawców, marek oraz platform zewnętrznych. Dzięki temu twórcy będą mogli przesyłać dane między aplikacjami Google’a, a tym samym zwiększą swoją widoczność i zyskają kolejne opcje monetyzacji. Uruchomiono także platformę, która ma ułatwić reklamodawcom wyszukiwanie i nawiązywanie współprac z influencerami. (km)
Źródło: youtube.com/watch?v=Oou1TicLo30, socialmediatoday.com, YouTube Rolls Out UI Updates, Threaded Comments, Audio Replies and More, Andrew Hutchinson, 14.10.2025


