YouTube testuje nową ikonę Shorts i radzi, jak korzystać z opcji

dodano: 
26.10.2020
komentarzy: 
0

YouTube pracuje nad nową ikoną funkcji Shorts. To opcja serwisu dostępna od niedawna dla wybranych użytkowników jako odpowiedź na TikToka, który został zakazany w Indiach. Aktualizacja jest obecnie testowana w aplikacji na Androida – podaje socialmediatoday.com. YouTube publikuje też porady, jak zwiększyć widoczność Shorts w serwisie – czytamy.

Czytaj więcej: TikTok zakazany w Indiach

Jak dowiadujemy się, nową ikonę można zobaczyć pod głównym logo YouTube’a, obok listy kategorii klipów Shorts. Czytamy też, że aktualizacja może sugerować rozbudowę kanału serwisu lub wprowadzenie go dla większego grona użytkowników.

Źródło: socialmediatoday.com

Dalej źródło pisze także, że twórcy z Indii mają dostęp do aparatu Shorts na dolnym pasku, który zawiera dodatkowe funkcje do szybkiej edycji nagrań, jak sterowanie prędkością, liczniki czasu czy opcje dodawania muzyki do klipów.

Źródło informuje jednak, że YouTube testuje już sekcję także dla innych rejonów – serwis wyróżni filmy utworzone za pomocą aparatu Shorts (aparat najprawdopodobniej dostępny dla twórców, którzy mają co najmniej 10 tys. subskrybentów), a także wszystkie pionowe filmy o długości do 60 sekund, które zostały przesłane na platformę.

Źródło: socialmediatoday.com

Czytamy też o dodatkowych wskazówkach, które mają pomóc zwiększyć widoczność treści Shorts dla odbiorców. Serwis zaleca m.in. dodawanie hashtagu #Shorts do tytułów klipów, co zwiększy ich szansę na pojawienie się w kanale Shorts. Publikowane wideo powinno być także krótkie i łatwe w odczytaniu, by zrozumiała je jak największa liczba oglądających. YouTube zauważa również, że krótkie filmy będą też dostępne jako standardowe filmy w serwisie, więc twórcy będą musieli sprawdzić, czy tego rodzaju treść pasuje do ich „zwykłego harmonogramu programowego” – czytamy.

Socialmediatoday.com podkreśla, że nie można jeszcze jednoznacznie określić, kiedy YouTube będzie chciał uruchomić Shorts dla wszystkich użytkowników, jednak źródło podejrzewa, że może być to okres Świąt Bożego Narodzenia. Dalej czytamy też, że to, czy narzędzie okaże się wartościowe, zależy od tego, w jaki sposób twórcy będą je wykorzystywali i czy będą umieli łączyć publikację materiałów z zasadami Shorts i aktualnie dostępnymi zakładkami. (kd)

Źródło:

socialmediatoday.com, YouTube Tests New Shorts Logo, Provides Tips on How to Get Videos Featured in Shorts Feed, Andrew Hutchinson, 23.10.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin