.

YouTube toleruje dezinformację na temat zmian klimatu?

dodano: 
15.05.2023
komentarzy: 
0

YouTube, mimo obietnic, wciąż wyświetla przed filmami i w ich trakcie reklamy, które zawierają fałszywe informacje na temat zmian klimatu lub podważają to zjawisko – podaje thedrum.com. Źródło przypomina, że w 2021 roku serwis zobowiązał się, że nie będzie wyświetlał reklam w wideo, które rozpowszechniają takie treści.

Jak czytamy, badacze zidentyfikowali 200 filmów zawierających dezinformację na temat zmian klimatu, które w kwietniu 2023 roku wyświetlono łącznie 78,3 mln razy. Przy wszystkich tych nagraniach pojawiały się treści reklamowe. Źródło podaje, że 100 z tych filmów naruszyło politykę własną YouTube’a, dotyczącą rozpowszechniania dezinformacji.

Marki, których reklamy wyświetlały się przed tymi filmami, to m.in. Costco, Tommy Hilfiger, Nike, Hyundai oraz Emirates – czytamy.

Center for Countering Digital Hate przekazuje, że testy wykazały, że 63 proc. artykułów, które pojawiają się w Google i powielają fałszywe informacje na temat zmian klimatu, również zawiera reklamy.

Google, które jest właścicielem YouTube’a, przyznało, że „egzekwowanie zasad nie zawsze jest doskonałe i firma stale pracuje nad ulepszeniem systemów, aby lepiej wykrywać i usuwać treści naruszające wytyczne” – przekazuje źródło za The Verge.

Guillermo Dvorak, szef działu digital w agencji Total Media, wskazał, że „od lat wiarygodność platform takich jak YouTube i serwisów Mety jest podważana przez takie problemy” – czytamy dalej.

Źródło przypomina, że firmy technologiczne mają kilka miesięcy na spełnienie wymogów dotyczących zwalczania nielegalnych treści i dezinformacji w internecie, określonych w unijnym „akcie o usługach cyfrowych”. (bs)

Źródło:

thedrum.com, Ellen Ormesher, Brands still funding climate denial videos, despite YouTube’s promises to demonetize, 09.05.2023
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin