YouTube w lipcu: Castorama liderem, organizacje pozarządowe nie wykorzystują potencjału

dodano: 
19.08.2015
komentarzy: 
0

Interakcje ważniejsze od wyświetleń – to główny wniosek, jaki przedstawiają autorzy raportu z firmy MUSE. W lipcu sprawdzili, jak na YouTube radzą sobie kluby piłkarskie, organizacje pozarządowe, markety spożywcze, sieci telewizyjne oraz markety budowlane i producenci sprzętu domowego.

Wśród wszystkich uwzględnionych kanałów liderem została Castorama Polska. Materiały opublikowane przez tę markę w lipcu były wyświetlane ponad 1,7 mln razy. Jej widzowie chętnie nawiązywali także interakcje: na 10 tys. wyświetleń przypadło w lipcu 121 „lajków” i komentarzy. W swoim profilu Castorama publikuje materiały poradnikowe, przygotowane specjalnie do umieszczenia na YouTube. Drugie miejsce pod względem oglądalności w lipcu zajęła IKEA (506 tys. wyświetleń), jednak jej filmy nie angażowały tak bardzo (współczynnik interakcji wyniósł jedynie 4,5).

Podobna kwestia dotyczy marketów spożywczych. Pod względem liczby odsłon w lipcu liderem było Tesco (ponad 1,8 mln wyświetleń), ale jak czytamy w raporcie, przy „zerowym zaangażowaniu widzów”. Sieć publikowała głownie reklamy swojej oferty, nie przygotowała natomiast oddzielnych materiałów do publikacji tylko na YT. Pod względem wyświetleń drugie miejsce zajął Lidl (990 tys. odsłon), ze współczynnikiem interakcji wynoszącym 3,2.

Wśród klubów piłkarskich liderem pod względem liczby wyświetleń była w lipcu Legia (ponad 800 tys.), dystansując Lecha (322 tys.). Jednak pod względem interakcji wygrał… kanał pierwszoligowej Olimpii Grudziądz. Został on założony przez samych kibiców, co może tłumaczyć bardzo wysoki współczynnik interakcji (124,19) w lipcu. Wśród oficjalnych profili klubowych najwięcej interakcji ma Wisła Kraków (117,69). Pod względem interakcji w pierwszej dziesiątce dominują kluby z Ekstraklasy, wyjątek to właśnie drużyna z Grudziądza oraz trzecioligowa Polonia Warszawa.

Jak natomiast w telewizji internetowej radzą sobie kanały telewizyjne? Pod względem liczby wyświetleń w lipcu liderem był kanał itvp (14 mln), kolejne dwa miejsca przypadły kanałom Disneya (łącznie 11,2 mln wyświetleń). itvp. nie publikowało treści dedykowanych YT, jednak kanał osiągnął dobry wynik m.in. dzięki dużej popularności materiałów kabaretowych. Jeśli chodzi o interakcje, trzycyfrowy współczynnik osiągnęły jedynie kanały FOX Polska – jednak zaledwie przy 79 „lajkach” i komentarzach  (112,2) i Canal+ (106,8).

Zdaniem autorów raportu potencjału swoich pracowników i wolontariuszy nie wykorzystują organizacje pozarządowe.„To autentyczność, naturalność i kreatywność mogą wynieść kanał na piedestał. Tworzenie takich treści, przez zaangażowanych wolontariuszy, dałoby niewspółmiernie lepsze rezultaty, niż publikowanie materiałów promocyjnych” – czytamy. Wśród wszystkich kanałów jedynie WOŚP była w stanie zaangażować większą liczbę widzów, co przełożyło się na nieco ponad 2 tys. komentarzy i „lajków” w lipcu. WOŚP była liderem także pod względem liczby wyświetleń (ponad 264 tys.). (ks)

 

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin