Zarządzający YouTube’em zdecydowali się na rozwijanie platformy w kierunku budowania większego zaangażowania użytkowników. Wprowadzono interaktywne prezenty, którymi można będzie obdarowywać twórców prowadzących streamy oraz nowy sposób udostępniania postów – donosi socialmediatoday.com.
Źródło twierdzi, że dzięki ułatwieniu udostępniania postów na platformie, YouTube coraz bardziej upodabniania się do innych mediów społecznościowych. Teraz w zakładce „Społeczności” będzie można szybko linkować do postów.
Kolejną zmianą jest rozszerzenie puli prezentów, którymi użytkownicy mogą obdarowywać prowadzących livestreamy. Wprowadzone w ubiegłym roku naklejki można kupić w aplikacji, a część ceny ich zakupu jest przekazywana twórcom. Jak zauważa socialmediatoday.com, TikTok oferuje podobne rozwiązania mające urozmaicić interakcję z fanami.
W przyszłości platforma chciałaby rozwijać wątek obdarowywania twórców. YouTube potwierdził, że pracuje nad aktualizacją mającą polegać na ustawianiu przez twórców „prezentowych celów”, które byłyby widoczne dla użytkowników – czytamy. (ko)
Źródło: socialmediatoday.com, YouTube Updates Community Post Sharing, Livestream Donations, Andrew Hutchinson, 2.09.2025


