Media regionalne znów przynoszą nam informacje o ciekawych pomysłach promocyjnych polskich miast. W Gdańsku powstaje film reklamujący miasto, w Rzeszowie – gra promocyjna, a Radom tłumaczy się z promocyjnego skandalu.
W Gdańsku, jak czytamy w Polsce Dzienniku Bałtyckim, ekipa filmowa działająca na zlecenie UEFA kręci film pokazujący uroki miasta. Ma on być wykorzystywany przez media, które wykupiły licencje do relacjonowania rozgrywek Euro 2012, ale także promować Gdańsk w czasie losowania grup eliminacyjnych mistrzostw.
Piłkarski aspekt ma też sprawa związana z promocją Radomia. Gazeta Wyborcza Radom donosi o tym, że niektórzy piłkarze lokalnej drużyny RKS otrzymywali od władz miasta pieniądze za promowanie Radomia. Problem polega jednak na tym, pisze Magdalena Ciepielak, że wynagrodzenie to otrzymywali bezpośrednio z kasy miasta z pominięciem konta klubu. W ten sposób pieniędzy nie przejął komornik – klub był bowiem zadłużony. Sprawę legalności wypłat bada prokuratura, podaje Gazeta..
Sportowo, choć niepiłkarsko chce promować się Rzeszów. Wzorem Przemyśla, jak czytamy w rzeszowskiej Wyborczej, rzeszowianie chcą, aby miasto promowała gra planszowa. Pomysł ma być tani, o czym świadczy przykład Przemyśla, którego władze zainwestowały w grę 20 tys. zł. W Rzeszowie inicjatywa wyszła od mieszkańców, a gra dotyczyć będzie miejskich kazamatów, relacjonuje Magdalena Mach. (ał)


