czwartek, 3 lipca, 2025

Z zagranicy

USA dba o wizerunek w Indonezji
Stany Zjednoczone odnotowały pozytywne PR-owskie rezultaty swojej działalności charytatywnej i milionów dolarów przekazanych spustoszonej po tsunami Indonezji. Zachęcone nimi postanowiły wynająć agencję PR-owską do przeprowadzenia kampanii uświadamiającej fakt, że na przestrzeni ostatnich 50 lat USA przekazało dla tego regionu ponad miliard dolarów – czytamy na portalu O’Dwyer PR. Kampania ma kosztować około 350.000 dolarów.

Włosi uczą cool huntingu
Włoski tygodnik L’Espresso informuje o rozpoczynającej się 24 października w Rzymie trzeciej edycji specjalistycznych studiów podyplomowych z cool huntingu. Studia te mają kształcić profesjonalistów w wyszukiwaniu nowych tendencji i przewidywaniu przyszłych trendów. Studenci w ramach zajęć będą uczestniczyć między innymi w zajęciach z marketingu, komunikacji społecznej, reklamy i mody. Ostra konkurencja na rynku zmusza wszystkie firmy, od producentów jogurtów po agencje PR, do wprowadzania coraz to bardziej innowacyjnych produktów i usług. Dlatego też w ostatnich latach tak bardzo wzrosło znaczenie cool hunterów. „Chcemy, by nasi studenci przeobrazili się w profesjonalnych poszukiwaczy nowych stylów życia” – komentuje jeden z organizatorów kursu.

Wizerunek Google zagrożony
„Zbyt arogancka, monopolistyczna, agresywna” – najczęściej używana na świecie wyszukiwarka internetowa stała się celem ostrych krytyk – taka informacja ukazała się na łamach włoskiego tygodnika L’Espresso. Przez wiele lat Google budowała swój wizerunek w opozycji do nielubianego Microsoftu. Dlatego też była postrzegana w bardzo pozytywny sposób. „Google ma z pewnością rezerwę dobrej opinii” – powiedział Max Levchin, właściciel firmy multimedialnej, zaznaczając jednak, że „najbardziej zastanawiającym zjawiskiem jest szybkość, z jaką zmienia się reputacja firmy”. Sytuacja uległa bowiem zmianie w momencie, w którym Google zaczęła zdobywać dominującą pozycję na rynku.

Edukacyjna kampania społeczna Francuskiej Federacji Szpitali
Jak podaje www.alsace.france3.fr Francuska Federacja Szpitali (FHF) rozpoczęła kampanię przeciwko nieuprzejmości pacjentów wobec pracowników służby zdrowia. Kampanię promuje hasło: „Robimy maksimum, pozostań minimalnie uprzejmy” („On fait le maximum. Restez poli, au minimum”) i trzy plakaty przedstawiające codzienne sceny z życia szpitala wraz z domyślnymi komentarzami pacjentów. Ironiczne w wymowie afisze uświadamiają, jak bardzo opinie pacjentów na temat szpitali są krzywdzące wobec ciężkiej pracy lekarzy i personelu medycznego. Plakat podpisany hasłem „Jeśli czekacie to dlatego, że my wolimy oglądać zdjęcia” prezentuje lekarza oglądającego zdjęcia rentgenowskie. Inny z napisem „Jeśli z wami nie rozmawiamy, to dlatego, że oglądamy telewizję”, pokazuje pracownika szpitala obserwującego elektrokardiograf. Federacja zamierza walczyć z nieuprzejmością, która wynika z tego, że pacjenci coraz częściej stawiają się w pozycji klientów. Kampania ma uświadomić, że pracownicy szpitali nie przyjmują pacjentów w kolejności, w jakiej oni się pojawiają, biorą raczej pod uwagę powagę schorzenia lub sytuacji.

Blogi korporacyjne coraz popularniejszym narzędziem PR

„Przy obecnym stanie ekonomii możesz mieć świetny marketing swojej firmy za darmo, zamiast wydawać krocie na jego budżet”- pisze Steven Warren dla IT Managemant. Jest to możliwe dzięki korporacyjnemu blogowi, do którego zachęca Warren. Radzi, by przedstawione w nim informacje były bezpośrednie i rzetelne oraz aby nie stosować zmanipulowanego PR-u. Jego zdaniem blog, który zdradza pasję autora może skuteczniej przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów niż niejedna kampania reklamowa. Blogują już nie tylko korporacje, po narzędzie to coraz chętniej sięgają także związki zawodowe.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj