.

 

Z zagranicy

dodano: 
03.02.2006
komentarzy: 
4

Czy będą licencje na PR?
Na stronie Ferpi możemy przeczytać o tym, że Richard Edelman w swoim blogu postuluje wprowadzenie licencji na prowadzenie działalności public relations. „Nasz biznes jest ściągany w dół przez erozję ostrej granicy pomiędzy reklamą a PR. My nie kupujemy miejsca w gazetach i nie przekupujemy dziennikarzy” – pisze Edelman, nawiązując do głośnych skandali związanych z płaceniem dziennikarzom za pozytywne publikacje. „Myślę, że jest to pułapka dla naszego zawodu, dla wszystkich, którzy zajmują się marketingiem oraz dla firm, dla których pracujemy. Nie możemy być postrzegani jako środowisko korumpujące media (…) Zwracam się do kluczowych organizacji PR na całym świecie, aby rozparzyły wprowadzenie licencji na prowadzenie działalności PR”. Edelman proponuje też wprowadzenie specjalnego kodeksu dotyczącego etyki pracy w public relations. Zaznacza on, że swoje propozycje przedstawi na najbliższym spotkaniu PRSA 5 lutego.

Top Tech PR Agency Ranking
Poznliśmy wyniki rankingu Top Tech PR Agency Ranking zorganizowanego przez PRSourceCode. W badaniu wzięli udział amerykańscy dziennikarze piszący o zaawansowanych technologiach. Oceniali oni agencje public relations w następujących kategoriach: reakcja na informację, dokładność przedstawianych informacji, wiedza o branży, wartość dodana do współpracy pomiędzy dziennikarzami a firmą IT oraz najlepsza firma. Firmy były oceniane w trzech grupach, a kryterium podziału była wielkość agencji. Wśród dużych agencji największą liczbę głosów zdobył Edelman Public Relations (10,8% głosów). Wśród agencji średniej wielkości najlepsza okazała się Horn Group (12.3% głosów). Metzger Associates zdobyła największe uznanie wśród małych agencji zdobywając 7,7% głosów. „Najważniejszym klientem każdej agencji są dziennikarze (…) agencje i ich klienci muszą wiedzieć, w jaki sposób działają na rzecz dziennikarzy. To coroczne badanie ma za zadanie podnosić jakość komunikacji pomiędzy dziennikarzami i specjalistami od komunikacji” – powiedział Steven J.Smith General Manager z PRSourceCode.

M3 Communications Group, Inc. bułgarskim liderem 2005
Według rankingu bułgarskiego tygodnika Capital Weekly, którego wyniki przytacza PRWeb, M3 Communications Group jest po raz siódmy z rzędu liderem rynku bułgarskiego. W 2005 agencja odnotowała 30-stoprocentowy wzrost dochodów w porównaniu z rokiem poprzednim. W samym 2005 klientami agencji zostało ponad 15 międzynarodowych firm (m. in. Lockheed Matrin, Millenium/Nu Image, Saint Honore, Tishman International, TetraPak etc.). M3 Communications Group zatrudnia obecnie 48 pracowników pełnoetatowych oraz prawie tak samo wielu pracujących dla niej w niepełnym wymiarze godzin i 150 poddostawców. Dyrektor zarządzający M3 Communications Group Maxim Behar założył agencję w 1994 jako jedną z pierwszych tego typu firm na rynku bułgarskim. 10 lat później agencji przyznano certyfikat jakości ISO 9001:2000, a system zarządzana został zaakceptowany przez Lloyd’s Register Quality Assurance. W 2005 rozpoczął działalność M3 Communications College, jedyna akredytowana bułgarska uczelnia PR-u i marketingu. Obecnie uczy się w niej, w systemie wieczorowym i zaocznym, 70 studentów. W 2001 Maxim Behar został prezesem Bułgarskiego Forum Liderów Biznesu. M3 Communications Group jest prywatną firmą specjalizującą się w komunikacji, reklamie, planowaniu i kupowaniu mediów oraz usługach interetowych. Agencja jest powiązana z agencją Hill&Knowlton Inc. Ranking prowadzony przez Capital Weekly jest jednym tego typu badaniem, prowadzonym na podstawie oficjalnych danych statystycznych dotyczących przychodów firm.

Plany Wal-Martu
Sieć Wal-Mart myśli o wsparciu księcia Walii w pracach poprawiających wizerunek swoich hipermarketów. Jak podaje UK Times, Lee Scott, Chief Executive Wal-Martu spotkał się w tej sprawie z księciem. Scott chce zmienić negatywny wizerunek marketów. Firma jest obecnie postrzegana jako sieć wielkich sklepów usytuowanych na obrzeżach miast, które walczą z konkurencją agresywną polityką cenową. Wal-Mart ma opinię złego pracodawcy, który obniża drastycznie koszty utrzymania pracowników. Sieć krytykują także organizacje ekologiczne, związki zawodowe i działacze społeczni. W ostatnim czasie sieć przegrała także procesy wytoczone jej przez byłych pracowników, w wyniku czego będzie musiała zapłacić im wysokie odszkodowania. Książę Walii jest w pełni świadomy złej reputacji Wal-Martu. Na propozycję spotkania przystał jedynie z powodu rzadkiej szansy poznania szefa tak wielkiego przedsiębiorstwa.

Nowy wizerunek CNN
Jak podał Presserwis, stacja CNN International zacznie od 5 lutego emisję programu w nowej oprawie. Zostaną wprowadzone nowe: logo, oprawa graficzna i dźwiękowa. Autorem logo jest agencja Brand42 i CC-Lab. Agencja Kemistry przygotowała zaś szatę graficzną. Zmieni się format wiadomości tekstowych wyświetlanych na ekranie na pasku podczas programów. Zróżnicuje się także kolor czcionek: czarno-biała pozostanie kolorem informacji, niebieska – stanie się kolorem wiadomości ekonomicznych i biznesowych , zielona - sportowych, a żółta – newsów. To pierwsze tak poważne zmiany w oprawie programu od pięciu lat.

Były reporter sekretarzem prasowym na Kapitolu
Will Shuck, amerykański dziennikarz, przerwał swoją dotychczasową karierę i został sekretarzem prasowym na Kapitolu. Magazyn Capitol Weekly opublikował jego materiał, w którym porównuje swoje dziennikarskie doświadczenia z obecną funkcją. Odkrywa specyfikę pracy politycznego PR-owca. Shuck dzieli się m.in. swoim spostrzeżeniem, że dobry dziennikarz może mieć równie duży wpływ na politykę i ustawodawstwo, jak zawodowi politycy. Pisze także o umiejętnościach uważnej obserwacji, wnikliwości, obrony własnego zdania, które są przydatne zarówno w pracy dziennikarza, jak i politycznego PR-owca.

Źródło:

www.bulldogreporter.com, www.ferpi.it
komentarzy:
4

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
06.02.2006
0:01:01
czytelnik
(06.02.2006 0:01:01)
Czy Edelman uprzedza ruch PiSu, LPR i Samoobrony? Licencje dla właściwych dziennikarzy, a potem dla PRowców? Wolny rynek? Śmiechu warte
05.02.2006
15:03:38
dex
(05.02.2006 15:03:38)
Rozumiem, ze to forma obrony przed konkurencją ... Najlepiej stworzyć urząd ds wydawania takich licencji i wtedy zacznie sie jazda: jak z prawniczymi aplikacjami lub specjalizacjami lekarskimi. Kasta
05.02.2006
15:02:57
dex
(05.02.2006 15:02:57)
Rozumiem, ze to forma obrony przed konkurencją ... Najlepiej stworzyć urząd ds wydawania takich licencji i wtedy zacznie sie jazda: jak z prawniczymi aplikacjami lub specjalizacjami lekarskimi. Kasta
04.02.2006
16:08:48
Spin-ka
(04.02.2006 16:08:48)
"My nie kupujemy miejsca w gazetach i nie przekupujemy dziennikarzy” – pisze Edelman (…) Zwracam się do kluczowych organizacji PR na całym świecie, aby rozparzyły wprowadzenie licencji na prowadzenie działalności PR”. Pytanie- czy związku ze wcześniejszymi wydarzeniami w Polsce Edelman takową otrzyma?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin