Z zagranicy

dodano: 
01.06.2006
komentarzy: 
0

P&G: Szemrany marketing szeptany
„Żadna inna firma nie wprowadziła tak agresywnie działań marketingowych typu word-of-mouth (marketing szeptany) jak Procter & Gamble” - donosi Business Week w artykule poświęconym inicjatywie Vocalpoint. Vocalpoint jest wyrafinowaną metodą mającą na celu dotarcie do najbardziej wpływowej grupy konsumentów w Ameryce – matek.W stworzony przez P&G program zaangażowało się już ich ponad 600 tys. P&G stworzyło mamom możliwość podzielania się opiniami i doświadczeniami. W zamian za to oferuje im próbki i bony towarowe. Podczas gdy Word of Mouth Marketing Association zaleca pełną jawność tego typu działań, Procter & Gamble nie nakazuje swoim marketerom pełnej jawności, która pokazywałaby ich rzeczywiste zaangażowanie w program. Steve Knox z P&G twierdzi, że nikt im nie mówi, w jaki sposób mają się wypowiadać. Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commission) nie stworzyła jeszcze odpowiedniej polityki jawności w stosunku do marketingu szeptanego, oczekuje się jednak, że w pracach oprze się na zażaleniu złożonym przez organizację Consumer Alert przeciwko programowi marketingu szeptanego stworzonego przez P&G dla nastolatków.

Europejska Konferencja Komunikacji Online
 15 i 16 czerwca w Brukseli odbędzie się Europejska Konferencja Komunikacji Online - „Where Content and Technology Meet”. Ma ona stworzyć forum dyskusji, dzięki któremu naukowcy, praktycy, liderzy technologii i komunikacji biznesowej, będą odkrywać liczne płaszczyzny komunikacji online. Na konferencji zostaną podjęte, między innymi, następujące tematy: analiza użyteczności korporacyjnych internetowych media room, zarządzanie kryzysem online, zmieniająca się rola informacji prasowej, szanse i zagrożenia rozwoju blogów oraz prezentacja „EUROBLOG Study, Blogging in Europe”. Więcej informacji na stronie internetowej 

Edelman uznaje video news releasy za wartościowe
Jak powiedział Richard Edelman w Wall Street Journal, video news releasy (VNR) są warte zainteresowania. Przyznał, że jego agencja dysponuje pokojem do ich nagrywania i organizowania satelitarnych „wycieczek dla mediów”. Tylko wszystko musi być w pełni jawne, czyli powinno być jasne, dla jakiego klienta jest stworzony dany VNR. Edelman jako blogger dodał też, że blogi są pomostem prowadzącym do mediów. Jego zdaniem PR rozwija się szybciej niż reklama i pokrewne jej dyscypliny.

Źródło:

www.onlinecommunicators.org/Seminars/index.cfm, Wall Street Journal, Business Week
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin